Snow Software introduceert Snow for Cloud om IT-leiders inzicht te geven in cloudgebruik en kosten

Snow Software, wereldwijde aanbieder van Software Asset Management (SAM) en Cloud Spend Management-oplossingen, introduceert Snow for Cloud, waarmee IT-leiders cloudgebruik op een eenvoudige manier inzichtelijk kunnen maken en beheren. Ook heeft de softwareleverancier verbeteringen aangebracht in Snow’s Oracle Management Option en Snow for ITSM.
Snow for Cloud
Via Snow for Cloud krijgen IT-leiders eenvoudig inzicht in hun Software as a Service-omgeving (SaaS) voor het makkelijk beoordelen en beheren van cloudgebruik. Deze oplossing geeft inzicht in meer dan 1.000 SaaS-applicaties.
Het voordeel van deze software is dat IT-leiders in staat zijn om snel en accuraat dubbele, ongebruikte of onbenutte SaaS-abonnementen te identificeren. Daarnaast automatiseert Snow for Cloud ook handmatige toegangsverzoeken en provisioning-processen die vaak duur en inefficiënt zijn.
“Veel organisaties zijn volledig overgestapt naar de cloud,” zegt Peter Björkman, CTO bij Snow Software. “Door deze SaaS-oplossingen kunnen business units gemakkelijk zelf software implementeren zonder de tussenkomst van IT. Hierdoor heeft IT geen inzicht of controle meer over hun SaaS-omgeving. Ze kunnen niet zien of een applicatie gebruikt wordt, waar deze gebruikt wordt en door wie. Hierdoor ontstaat een ‘Disruption Gap’, een kloof tussen wat IT weet van het technologiegebruik binnen de organisatie en wat het daadwerkelijke gebruik is.”
Björkman voegt hier nog aan toe: “Snow Software stelt IT-leiders in staat om verspilde cloud-uitgaven te identificeren, SaaS-toepassingen te optimaliseren en cloud-kosten nauwkeurig te beheren. Dit inzicht helpt IT-leiders om bedrijfsdoelstellingen te behalen en de weg vrij te maken voor digitale transformatie-initiatieven.”
Snow Oracle Management Option en Snow for IT Service Management (ITSM)
Snow Software presenteert ook verbeteringen voor Snow’s Oracle Management Option en Snow for ITSM. Oracle Management Option biedt CIO’s en IT-leiders een compleet overzicht van het gebruik van hun Oracle-database. Met inzicht in de data-risico’s kunnen IT-leiders beter in kaart brengen waar het Oracle platform wordt ingezet: fysiek of virtueel en in een SaaS of IaaS-omgeving.
Snow for ITSM ondersteunt een groot aantal ITSM-platformen met up-to-date productinformatie, alle software en gebruikers van het platform. Hierdoor wordt de nauwkeurigheid van CMDB-gegevens verbeterd. Snow’s automatische identificatie en normalisering van software en consolidatie van meerdere gegevensbronnen zal de efficiëntie van helpdesk operaties verbeteren.
Voor meer informatie over Snow for Cloud kijk op: https://www.snowsoftware.com/int/products/snow-cloud-discovery
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.