SocialMedia8 ontwikkelt social marketing strategie voor De Lotto

De Lotto, de kansspelorganisatie met de vier merken Lotto, Toto, Lucky Day en Krasloten heeft na een pitch gekozen voor social media marketing bureau SocialMedia8, onderdeel van WPP’s GroupM (NASDAQ: WPPGY) en Grupo LaComunidad.
Vanuit een social media monitoring onderzoek, uitgevoerd door SocialMedia8, werden meer inzichten verkregen over Lotto, Toto, Krasloten, Lucky Day en de loterijmarkt. Op basis van deze nieuwe consumer insights ontwikkelt SocialMedia8 een lange termijn social marketing strategie, waarbij merkactivatie, customer loyalty, e-commerce en social gaming centraal staan.
Bülent Polat, Director Digital Sales bij De Lotto geeft aan: “Met behulp van social marketing wil De Lotto haar merken activeren en zich in de toekomst richten op een model dat meer content-gedreven en engaged is, waarbij een structurele dialoog wordt aangegaan met de verschillende doelgroepen van De Lotto”.
Igor Beuker, oprichter van SocialMedia8 licht toe: “In een kwalitatieve analyse hebben we de buzz, share of voice en het sentiment rondom de merken van De Lotto gemeten en stelden we een Net Promoter Score op. In een kwantitatieve analyse brachten we de verhouding tussen mediabestedingen en de hoeveelheid buzz in kaart. Deze insights en de doelstellingen van De Lotto voor de verschillende merken vormen het fundament voor de te ontwikkelen sociale strategie”.
SocialMedia8 ontwikkelde vergelijkbare social media marketing strategieën voor onder andere Diesel, Heineken, LG, Chocomel, Motorola, Castrol en Microsoft.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.