Software-innovaties van Dell helpen klanten met vraagstukken rond BYOD, Big Data en ICT-beveiliging

ROUND ROCK, Texas, 11 december 2013 – Dell Software introduceert vandaag technologische oplossingen voor diverse actuele ICT-vraagstukken. Nieuwe oplossingen en technologische integraties binnen het mobiliteits- en BYOD-aanbod van Dell stellen klanten in staat de productiviteit van hun personeel te vergroten en hun zakelijke eigendommen op veilige wijze te beheren. Verdere integraties van Dell’s technologieën voor netwerkbeveiliging en identiteit- en toegangsbeheer zorgen ervoor dat gebruikers beter beschermd blijven, ongeacht hun locatie of de manier waarop ze toegang krijgen tot het bedrijfsnetwerk. De geavanceerde business intelligence en analytics-oplossingen van Dell helpen universiteiten met het vereenvoudigen van hun complexe data-omgevingen. Deze nieuwe reeks innovaties wordt gecomplementeerd met twee belangrijke verbeteringen in Dell’s aanbod van oplossingen voor databeveiliging. Al deze oplossingen stellen bedrijven in staat hun zakelijke eigendommen te beschermen en tegelijkertijd op flexibele en winstgevende wijze te opereren.

Enterprise Mobility Management

Dell introduceert een geïntegreerde oplossing voor mobile device management (MDM), mobile application management (MAM), mobile content management (MCM), een veilige gateway voor toegang op afstand (SonicWALL/SRA) en ‘endpoint’-beveiliging.

Samen vormen deze onderdelen de end-to-end Enterprise Mobility Management (EMM)-oplossing van Dell. Deze ondersteunt klanten bij het beheren van ‘Bring your own’- en ‘Choose your own’-omgevingen. Dell EMM combineert de beste beveiligingstechnologieën met nieuwe digitale workspace-applicaties, een flexibel gebruiksmodel en mobiliteitsdiensten die voor een snellere time-to-value zorgen. Dell EMM biedt ICT-organisaties uitgebreide mogelijkheden voor het configureren en instellen van beleidsregels voor de beveiliging en compliance voor smartphones met iOS en Android, tablets met Windows, Android en iOS, laptops en PC’s met Linux, Mac- en Windows-systemen, thin clients en zero cloud-clients.

·         Bedrijven maken momenteel gebruik van separate oplossingen voor de beveiliging, netwerkdiensten en het beheer van hardware en software voor de verschillende besturingssystemen

·         Dell EMM biedt klanten een geïntegreerde mobiliteitsoplossing met veilig beheer van endpoints en digitale workspaces en een uitstekende mobiele gebruikservaring

o   Dell EMM combineert strategisch intellectueel eigendom van Dell SonicWALLDell CredantDell KACE en Dell Wyse om antwoorden te bieden op vraagstukken rond de beveiliging en encryptie, het beheer van beleidsregels, selfservice voor gebruikers en compliance-rapportage. Dit resulteert in een uitgebreide oplossing voor het ondersteunen van zakelijke mobiliteit die de databeveiliging en de productiviteit van mobiele werknemers naar een hoger peil tilt

o   Dell EMM bevat daarnaast Dell Data Protection I Virtual Edition, een virtuele beheerserver en console-app voor VMware waarmee klanten hun endpoint-beveiliging op snelle en eenvoudige wijze kunnen implementeren en beheren

o   Dell EMM biedt workspace-apps die het beheer van BYOD vereenvoudigen en adoptie waarborgen. Voor smartphones en tablets die het eigendom zijn van werknemers biedt Dell™ Mobile Workspace gebruikers veilige toegang tot bedrijfsgegevens en productiviteitstools, zoals hun e-mail, agenda, contactpersonen, een veilige mobiele browser en een veilige lokale bestandsverkenner. Voor PC’s en Macs die het eigendom zijn van werknemers biedt Dell™ Desktop Workspace een veilige Microsoft Windows-image die naadloos is te integreren met bestaande ICT-infrastructuren

o   Voor apparaten die het eigendom zijn van de werkgever biedt Dell een veilige omgeving voor het beheer van alle endpoints. Dit geeft klanten een overzicht van al hun apparaten en vereenvoudigt het systeembeheer

·         Dell EMM is vanaf het eerste kwartaal van 2014 verkrijgbaar voor klanten in de Verenigde Staten en Canada op basis van een jaarabonnement.

Beveiliging

Het uitgebreide Connected Security-portfolio van Dell biedt een keur aan beveiligingsoplossingen die klanten verbinden en beschermen, van eindpunten tot het datacenter tot de cloud. De oplossingen kunnen eenvoudig meegroeien met de organisatie en bieden een rijkdom aan functies die betere prestaties bieden dan separate oplossingen. Tijdens de jaarlijkse Dell World Conference maakt Dell nieuwe innovaties en de voortgang van zijn Connected Security-strategie bekend. Mijlpalen zijn onder meer:

o   De oplossingen van Dell SonicWALL voor netwerkbeveiliging, veilige mobiele toegang en e-mailbeveiliging worden gecombineerd, zodat ze meer informatie kunnen aanleveren aan het Global Response Intelligent Defense (GRID) Network. Dit netwerk van Dell SonicWALL verzamelt gegevens van miljoenen sensoren en biedt praktische bescherming tegen nieuwe bedreigingen die steeds vaker technieken uit verschillende bedreigingscategorieën integreren.

o   De integratie van Dell™ Defender en Dell™ SonicWALL Secure Remote Access vereenvoudigt het gebruik van two factor-authenticatie met het Secure Sockets Layer Virtual Private Network (SSL VPN)

o   De nieuwe integratie van Defender en Dell Cloud biedt two factor-authenticatie voor beheerders van cloud-instances van Dell

o   De koppeling van de Dell KACE K1000 Systems Management Appliance met de technologie van de Dell™ Authentication Services stroomlijnt het operationele beheer door op Active Directory gebaseerde single sign-on te bieden aan gebruikers en beheerders van KACE. Dit houdt in dat zij zich slechts één keer aan te hoeven melden met hun gebruikersnaam en wachtwoord voor Active Directory

o   De recent geïntroduceerde integratie van Dell™ InTrust 10.7 en Dell SecureWorks verrijkt Security Information Event Monitoring (SIEM) met intelligente data-feeds die belangrijke informatie over de activiteiten van Windows-gebruikers vastleggen. Dit maakt het mogelijk interne bedreigingen sneller en met minder overhead te detecteren

o   De koppeling van Privileged Password Manager en Privileged Access Suite for Unix met de nieuwe oplossing InTrust biedt organisaties de mogelijkheid de activiteiten van een gebruiker met speciale rechten in verband te brengen met diens algemene gebruikersactiviteit. Op deze manier kunnen zij zich een compleet beeld vormen van wat deze gebruikers met hun toegangsrechten doen

·         Alle integraties en koppelingen met beveiligingsproducten en updates zijn per direct verkrijgbaar.

Analytics

De Dell™ Toad™ Business Intelligence Suite maakt deel uit van het Information Management-porftfolio van Dell. Deze oplossing biedt zowel technische als niet-technische gebruikers de mogelijkheid om makkelijk gegevens uit vrijwel elke bron op te halen en ze voor te bereiden, te analyseren en te delen om het besluitvormingsproces te verbeteren en bestaande ICT- en business intelligence-investeringen optimaal te benutten. De oplossing omvat onder meer Toad Intelligence Central, dat gebruikers in staat stelt gegevens uit verschillende bronnen en locaties en van verschillende formats te combineren. Vervolgens kunnen ze samenwerken binnen logische ‘data views’ met behulp van twee desktoptools: Toad™ Data Point, voor gebruikers die de taak hebben analytische gegevens aan te leveren, en Toad™ Decision Point, voor bedrijfsanalisten.

·         Het hoger onderwijs is een voorbeeld van een sector die zijn gegevens inzet om zichzelf te transformeren. Onderwijsinstellingen worstelen echter voortdurend met het verbinden van alle verschillende databronnen en het vereenvoudigen van business intelligence. Daarom hebben zij een oplossing nodig waarmee ze een compleet beeld van de beschikbare data kunnen krijgen en het besluitvormingsproces kunnen verbeteren.

·         Voorbeelden van vooraanstaande universiteiten die de Toad Business Intelligence Suite inzetten om deze taken te verlichten, zijn Kennesaw State University en Concordia University

o   De Toad Business Intelligence Suite bespaart de HR-teams van Kennesaw State University regelmatig tot zo’n 20 uur per week tijdens het aanleveren en controleren van gegevens. De oplossing vergroot de rapportageproductiviteit met een factor drie, terwijl beheerders snellere en beter gefundeerde beslissingen kunnen nemen

o   Bij Concordia University verbetert de oplossing de productiviteit van zowel technische als niet-technische gebruikers door de juiste gebruiker van de juiste tools te voorzien

·         De Toad Business Intelligence Suite is wereldwijd verkrijgbaar en heeft zich in de praktijk bewezen in een groot aantal verticale markten.

Databeveiliging

Dell Software blijft fors investeren in zijn oplossingen voor databeveiliging als antwoord op de veranderende behoeften van middelgrote tot grote organisaties. Weinig taken geven organisaties meer kopzorgen dan back-ups. Slechte prestaties, overweldigende complexiteit en een gebrek aan schaalbaarheid blijven belangrijke hindernissen. Dell introduceert nu een reeks oplossingen voor deze problemen door organisaties in staat te stellen back-up- en herstelprocedures te versnellen, back-up-capaciteit al naar gelang de bedrijfsbehoeften op te schalen en tijd te besparen bij beheer en monitoring van back-ups.

·         Om de prestaties, gebruikseenvoud en schaalbaarheid te verbeteren introduceert NetVault Backup 10 en de Dell DR6000, een krachtig en opschaalbaar nieuw model binnen zijn DR-reeks voor storage-deduplicatie

o   NetVault Backup 10 heeft een nieuwe web-based interface, sterk verbeterde schaalbaarheid en hechte integratie met de DR6000-appliance

o   De DR6000 is een nieuw model binnen de DR-reeks van deduplicatie-appliances van Dell. Dit model wordt aangeboden naast de bestaande DR4100 appliance, en biedt meer dan twee keer zoveel capaciteit, sterk verbeterde snelheid en schaalbaarheid en nieuwe functies die beheerders in staat stellen al hun DR-applicances via een centrale console te beheren.

·         NetVault Backup is verkrijgbaar vanaf een prijs van 2.076 euro (exclusief btw) per terabyte aan front-end data. De DR6000 is verkrijgbaar vanaf een prijs van 44.581 euro (exclusief btw) voor 9 TB aan bruikbare capaciteit. De Netvault Backup 10 en de DR6000 zijn wereldwijd verkrijgbaar in het eerste kwartaal van 2014.

Application Performance Monitoring

Dell begeeft zich op het terrein van Software-as-a-Service voor application performance monitoring (APM) met de introductie van een nieuwe versie van zijn APM-oplossing voor optimalisatie van de prestaties van mobiele en webapplicaties. Dit is de eerste commerciële self-serve APM-oplossing van Dell. Deze oplossing geeft inzicht in, en visualisaties van, de prestaties van mobiele en webapplicaties in combinatie met ingebouwde analysemogelijkheden en ‘machine learning’-mogelijkheden.

·         De APM SaaS-oplossing biedt direct toegevoegde waarde, omdat er geen installatie is vereist. De oplossing identificeert de meest relevante prestatiewaarschuwingen op basis van de gevolgen voor de bedrijfsvoering en is in staat de ‘naald in een hooiberg-antwoorden’ te vinden voor prestatieproblemen.

·         De oplossing biedt mogelijkheden voor fijnmazige data-analyse om de zakelijke gevolgen van prestatieproblemen uitgebreid te kwantificeren en helpt teams die verantwoordelijk zijn voor applicaties met het achterhalen van de werkelijke oorzaak van prestatieproblemen. Waar andere APM-leveranciers de mond vol hebben over Big Data, is Dell van mening dat Big Data slechts een onderdeel van de optelsom vormt — intelligente antwoorden vormen de sleutel tot zakelijk succes

·         Dell is momenteel op zoek naar deelnemers voor het wereldwijde bètaprogramma van zijn nieuwe APM SaaS-solution

o   Het bètaprogramma gaat in februari 2014 van start

Beschikbaarheid:

De oplossingen van Dell Software zijn per direct verkrijgbaar via het partnerkanaal. Dell Enterprise Mobility Management is in 2014 via het partnerkanaal verkrijgbaar

Citaten:
John Swainson, president, Dell Software

De innovatieve oplossingen en technologische integraties die we vandaag hebben aangekondigd geven blijk van de toewijding van Dell Software aan de ontwikkeling van betaalbare, gebruiksvriendelijke en schaalbare oplossingen die klanten helpen sneller resultaten te boeken. Door ons te richten op de belangrijkste uitdagingen van dit moment, zoals de ICT-beveiliging, mobiliteit en business intelligence, stellen we bedrijven in staat de mogelijkheden van hun datacenter uit te breiden, de productiviteit van hun personeel te vergroten en te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving. Door voortdurende innovatie en transformatie kunnen wij ons aanbod van integrale oplossingen op snelle en eenvoudige wijze aanpassen aan de voortdurende veranderende behoeften van onze klanten. Daarmee helpen we ICT-organisaties een waardevolle partner voor de business te zijn.”

Ondersteunende bronnen:

·         Twitter: http://www.twitter.com/dellsoftware

·         Facebook: http://www.facebook.com/dellsoftware

·         LinkedIn: http://www.linkedin.com/groups/Dell-Software-4793472

·         Dell Software op YouTube: www.youtube.com/user/DellSoftwareVideo

Complete en verbonden softwareoplossingen

Dell Software biedt bedrijven van alle omvang de mogelijkheid de “Power to Do More” van Dell te ervaren. Hiervoor levert het even schaalbare als gebruiksvriendelijke oplossingen die productiviteit, reactievermogen en efficiëntie vergroten. Dell Software is uniek gepositioneerd om antwoorden te bieden op de meest prangende vraagstukken op zakelijk en ICT-gebied met holistische en verbonden softwareoplossingen voor vijf kerngebieden: datacenter- en cloud-beheer, informatiebeheer, mobiliteitsbeheer, beveiliging en databescherming. In combinatie met de hardware en diensten van Dell helpen deze softwareoplossingen klanten om hun ICT-infrastructuur te vereenvoudigen, de risico’s te minimaliseren en sneller resultaten te boeken.

Over Dell

Dell Inc. luistert naar zijn klanten en levert innovatieve technologie en diensten die hen in staat stellen om meer te doen. Raadpleeg voor meer informatie www.dell.comen www.quest.com.

Dell World

Neem samen met ons deel aan Dell World 2013. Tijdens dit hoogwaardige evenement krijgt u de gelegenheid om technologische oplossingen en diensten te verkennen die de bedrijfsinnovatie bevorderen. Kom meer te weten op www.dellworld.com en volg#DellWorld op Twitter.

Dell is een merk van Dell Inc. Dell maakt geen aanspraak op het eigendom van de merken en namen van derden.