Geplaatst door Sovendus

Sovendus lanceert netwerk in België

Sovendus, met haar onderscheidende performance based check-outmarketing, breidt uit naar België. Naast de bestaande netwerken in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje is nu België aan de beurt. De uitbreiding is een volgend toonbeeld van de groei die het bedrijf doormaakt. De expansie is tevens waardevolle service richting bestaande partners die al actief zijn in het netwerk.

Daan van der Hofstede, verantwoordelijk voor de succesvolle uitbouw van de Nederlandse activiteiten van Sovendus, neemt ook de Belgische activiteit op zich. Hij voert daarmee de titel Country Manager Benelux Sovendus.

Van der Hofstede over deze ontwikkeling: “We merken dat lang niet alle internationale webshops hun groeidoelstellingen in België behalen. Door het volume in de markt en tweetaligheid is België voor veel webshops een relatief lastige markt. Het Sovendus netwerk leent zich uitstekend voor het genereren van nieuwe klanten, extra omzet en relevante nieuwsbriefinschrijvingen. Deze vormen samen een solide basis voor groei van de business. Het is mooi dat we onze partners met onze gezamenlijke exposure kunnen helpen.”

Sovendus is sinds 2008 actief in check-out marketing. Na een aankoop worden aan de klant unieke vouchers van andere bedrijven getoond. Deze adverteerders profiteren zo van branding en werven hiermee nieuwe klanten en nieuwsbriefinschrijvingen. De deelnemende bedrijven delen de vouchers in een gesloten netwerk. Dit zorgt voor relevant aanbod onder klanten met bewezen koopintentie. Doordat de deelneme de shops per definitie consumenten benaderen die in eerste instantie juist in een andere webwinkel hebben gekocht gaat het om additioneel bereik, bereik dat deze shops anders niet zouden hebben. Dit zorgt ervoor dat er vooral nieuwe klanten worden gegenereerd, een doelstelling die bij veel webshops hoog op de agenda staat.

De integratie van bestaande partners die reeds deelnemen in een of meerdere Sovendus netwerken is op dit moment in volle gang. Adverteerders die op dit moment nog niet deelnemen kunnen zich aanmelden om op die manier onderdeel te zijn van de start in België. Sovendus presenteert zich op de Belgische markt tijdens de Webshop Vakbeurs 2018, op woensdag 25 en donderdag 26 april. Samen met Daisycon en Affiliprint is het te vinden op Stand 8.

Het Belgische Sovendus-netwerk valt onder Sovendus B.V. dat een joint venture is tussen performance based marketing netwerk Daisycon en het Duitse Sovendus GmbH. Met een kantoor in Antwerpen is men klaar voor de volgende stap in de verdere internationalisering van het voucher netwerk, dat ook op performance basis werkt.