Specsavers en Fortress Social Branding lanceren de ‘Zoek je lens’ campagne

Om de online positionering van Specsavers in Nederland verder uit te bouwen is het bedrijf eerder dit jaar een lange termijn samenwerking met Fortress Social Branding aangegaan. Binnen dit traject geeft Fortress zowel op strategisch als uitvoerend niveau ondersteuning bij de activatie van online kanalen en het creëren van content. Als onderdeel hiervan hebben is nu de ‘Zoek je lens’ campagne gelanceerd.
‘Zoek je lens’ is een campagne ter promotie van de contactlenzen van Specsavers. De campagne betrekt de doelgroep op een entertainende manier bij het merk. Istvan Schiering, social strateeg bij Fortress: “Wij zijn zeer verheugd om samen te werken met een iconische organisatie als Specsavers. Daarbij zoeken we een optimale mix tussen kanalen zoals Facebook, Twitter, YouTube en Pinterest. Ideaal is ook het feit dat alle Specsavers werknemers middels een door ons ontwikkelde online social media training betrokken worden bij de activiteiten.”
Per keer dat men speelt, zijn er 5 verschillende foto’s waarin men de lens moet zoeken. Deze staat iedere keer op een andere positie. Wie de lens het snelst vindt, maakt kans op mooie prijzen. Elke week geeft Specsavers een jaar lang Elite daglenzen ter waarde van € 400 weg en na 10 weken verloten ze onder de snelsten ook nog eens een reischeque. Men kan het spel 3 keer per week spelen.
Het succes van de campagne is tot nu toe goed terug te zien aan de grote activiteit op de Facebook pagina. Uit de vele reacties en ‘likes’ blijkt dat het enthousiasme omtrent de actie groot is. Tot nu toe hebben er al meer dan 2000 fans meegedaan aan de actie.
De campagne is te bekijken via: https://apps.facebook.com/zoekjelens/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.