Industry Wire

Geplaatst door Fortress Social Branding

Specsavers kiest voor Fortress Social Branding

Om de online positionering van Specsavers in Nederland verder uit te bouwen gaat het bedrijf per direct een lange termijn samenwerking met het Amsterdamse social media bureau Fortress Social Branding aan. Binnen dit traject zal Fortress zowel op strategisch als uitvoerend niveau ondersteuning bieden bij de activatie van online kanalen en het creëren van content.

De samenwerking bezorgt Specsavers het advies en ondersteuning die nodig zijn om op hoog niveau de doelgroep te binden en activeren. Fortress Social Branding biedt de benodigde expertise, technische skills en creatieve invulling voor de verdere optimalisatie van de online kanalen van Specsavers. Yigal Roos, Commercial Director bij Fortress: “Wij zijn zeer verheugd om samen te werken met een iconische organisatie als Specsavers. We zijn inmiddels flink op weg met meerdere campagnes waarbij we telkens zorgen voor een entertaining invulling om de Specsavers doelgroep op een passende en leuke manier te boeien en activeren. Daarbij zoeken we een optimale mix tussen kanalen zoals Facebook, Twitter, YouTube en Pinterest. Ideaal is ook het feit dat alle Specsavers werknemers middels een door ons ontwikkelde online social media training betrokken worden bij de activiteiten. Samen gaan we dit jaar zorgen voor een significante groei op social media.”

Voor Specsavers is het uitbreiden van de social media activiteiten een logische stap. Sander ter Haar, Specsavers Nederland: “Social media zijn niet meer iets van de toekomst. Het vormt een fundamentele wijziging in interpersoonlijke communicatie en voor ons een waardevolle manier om direct met klanten in contact te komen en blijven. Dat vinden we belangrijk, want tevreden klanten vormen immers de levensader van ons bedrijf.”

Over Fortress Social Branding
Fortress Social Branding biedt op zowel strategisch als op uitvoerend niveau, social media oplossingen en is werkzaam voor partijen als Omega Pharma, Orangina-Schweppes International, Garcia Jeans en Harman/Kardon International. Fortress Social Branding onderscheidt zich door een zeer hands-on gerichte aanpak op basis van o.a. strategie ontwikkeling, creatie en brand ambassador programma’s.
Meer informatie: www.frtrss.net

Over Specsavers
Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1600 winkels, waarvan op dit moment 115 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Inmiddels biedt Specsavers in 115 plaatsen hoorzorg; in 104 Specsavers-winkels en op 11 servicepunten. Meer informatie: www.specsavers.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht