Spotify en Uber starten samenwerking om klanten een optimale luisterervaring te bezorgen

Spotify kondigt vandaag aan te gaan samenwerken met Uber om de ultieme gepersonaliseerde soundtrack voor jouw volgende taxirit te creëren.

Uber biedt gebruikers on-demand vervoer, waar en wanneer ze maar willen. Spotify geeft luisteraars de juiste muziek voor elk moment. Met deze nieuwe vorm van samenwerken kunnen Uber- en Spotify Premiumgebruikers tijdens hun Uber-rit hun favoriete Spotify-muziek direct via de luidsprekers van de auto afspelen.

Hoe werkt het? Het is heel eenvoudig: verbind jouw Spotify-account met de Uber app en vraag een rit aan. Zodra je gekoppeld bent aan een Spotify-geactiveerde Uber, selecteer je simpelweg de muziek van de door Uber aanbevolen afspeellijsten, of één van je eigen afspeellijsten binnen de Uber app. Je kunt ook via de Spotify app zelf muziek selecteren.

Zodra je Uber arriveert, kun je de muziek door de luidsprekers horen. Jouw muziek kan gedurende de rit aangepast worden met de apps van Uber en Spotify. Je kunt zelf kiezen wat je wilt horen: je eigen muziek of door Uber geselecteerde afspeellijsten.

Kick-off samenwerking

Als kick-off van de nieuwe samenwerking, geven Uber en Spotify fans in tien steden de kans om in contact te komen met hun favoriete artiesten. In Londen, Los Angeles, Mexico City, Nashville, New York, San Francisco, Singapore, Stockholm, Sydney en Toronto kunnen Uber- en Spotifygebruikers aanstaande vrijdag een taxirit winnen met een artiest. Artiesten die meedoen zijn onder anderen Professor Green, Diplo, Ricki Lee en Jake Owen.

De nieuwe Uber en Spotify integratie, beschikbaar voor alle Uber en Spotify Premium gebruikers op iOS (en Android met beperkte functies), wordt op vrijdag 21 november gelanceerd in deze tien steden. De integratie zal de komende weken verder worden uitgerold naar andere steden.

Bekijk hier de demovideo

Lazerhawk – Pedal To The Metal