Industry Wire

Starred.com gaat strijd aan met dure onderzoeksbureaus

Amsterdam, 20 augustus 2013 – ‘Starred.com’, een gratis online platform dat de strijd met dure en tijdrovende klanttevredenheidsonderzoeken aangaat, is wereldwijd live gegaan. Organisaties maken via ‘Starred.com’ een connectie met leveranciers en klanten en beoordelen deze relatie op een vijftal onderdelen. Het resultaat is een sterrenhemel van samenwerkende bedrijven en waardevolle feedback op hun prestaties om elkaar nog beter van dienst te zijn.

Oprichter Lars van Wieren legt uit: “We leven in een steeds transparantere wereld. Toch zie je dat bedrijven vaak niet weten hoe zij door de ogen van de klant ervaren worden. Ik geloof dat je bedrijven naar een hoger plan tilt wanneer je van feedback een niet anoniem en continu proces maakt. Hierdoor gaan bedrijven beter inspelen op de wensen van hun klanten.”

Een 7 niet meer goed genoeg

Gemiddeld doen bedrijven één keer per jaar een klanttevredenheidsonderzoek dat vaak op een 7 uitkomt. Een 7 is echter weinig waard omdat het betekent dat de klant onverschillig is. Bij een kleine fout of een betere prijs kiest hij al snel voor de concurrent. De echte loyaliteit begint pas bij een 9 of een 10. Daarnaast zijn de kosten bijna tienmaal hoger om een nieuwe klant te werven dan om een bestaande klant te behouden. In de reisbranche, bij webshops en in de horeca is deze transparantie al jaren gemeengoed. In de zakelijke markt lijkt de tijd stil gestaan te hebben.

Transparantie sleutel tot succes

Bedrijven laten met trots op hun website zien met wie ze samenwerken. Zij halen kracht en geloofwaardigheid uit hun netwerk. ‘Starred.com’ streeft naar een model dat al deze relaties inzichtelijk maakt. Door dit netwerk te koppelen aan de prestaties die bedrijven leveren leidt vervolgens weer tot nieuwe klanten. Een bedrijf kiest zelf in hoeverre de ontvangen feedback openbaar is.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht