Industry Wire

Geplaatst door Goud Uberconnected

Start campagne Ruim op voor KiKa van Goud Uberconnected

Vandaag start de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa): Ruim op voor KiKa. De campagne is, samen met Frits Hirschstein van KiKa, bedacht door Goud Uberconnected. En is verder ontwikkeld met de steun – veelal om niet – van vele andere bedrijven en personen, waaronder MacGyver Amsterdam / MacGyver Post, MacLoud Amsterdam, Postoffice Amsterdam, Edo Kars Photography, House of Retouch, Tone of Voice, David Lucieer, Dutch Casting, Das Banner, JCDecaux, Hilda van Oosterom, OpslagXL Sloterdijk en Susan & Bert Lammers.

Met de campagne wordt heel Nederland gemobiliseerd om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en de nog goed bruikbare spullen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale website Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Het geld, dat aan deze producten wordt besteed, gaat direct naar een speciale KiKa-rekening.

Met de opbrengst van de campagne wordt de vierde verdieping van het medio mei te openen Prinses Máxima Centrum ingericht. Hierdoor kunnen maar liefst 100 extra onderzoekers hun werkzaamheden in Utrecht verrichten. Met de opbrengst van de fondsenwervende Draag je steentje bij-campagne uit 2013 werd het fundament gelegd voor de realisatie van dit kinderoncologisch centrum. Met deze campagne – ook van de hand van Goud Uberconnected – werd 8,5 miljoen euro opgehaald.

De Ruim op voor KiKa-campagne wordt vanavond in RTL Late Night besproken door Humberto Tan en Frits Hirschstein, directeur van KiKa en door prof. dr. Hans Clevers. Morgen, 28 februari, volgt op RTL4 een speciale uitzending van Peter van der Vorst: Van der Vorst zoekt spullen. In dit programma gaat Peter van der Vorst op bezoek bij BN’ers – waaronder minister-president Rutte – om spullen te zoeken. Tevens bezoekt hij gezinnen, die te maken hebben met kinderkanker. De campagne loopt door tot eind maart en wordt ondersteund door tv, radio, outdoor, print, online en social media.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht