Startup voor online samenwerking haalt voor livegang investering van kwart miljoen binnen

Nieuw-Vennep, 17 september 2013 – Bizinline, een nieuwe online samenwerkingsoplossing voor programma’s en projecten, heeft in een eerste investeringsronde een investering van 250 duizend euro aangetrokken. Het gaat om een minderheidsbelang van 10 procent. De service kende op 1 juni de soft launch en maakt het voor alle typen projectwerkers mogelijk om binnen één tool over één of meerdere project te communiceren. Bizinline werkt intuïtief en kan direct ingezet worden zonder langdurige implementatietrajecten. Inmiddels zijn er pilotklanten uit onder andere de media-, postbezorgings- en kantoorbenodigdhedensector actief. De investering moet Bizinline helpen bij de doorontwikkeling van het product en het genereren van marktaandeel in Zweden, Noorwegen, Duitsland, Spanje, Engeland en Nederland.

Het idee voor Bizinline is ontstaan vanuit de behoefte in de markt naar een oplossing die bedrijven meer overzicht en inzicht geeft in wat medewerkers doen en die diverse niveaus binnen de organisatie ondersteunt. Bizinline vereenvoudigt de communicatie tussen de verschillende medewerkers en zorgt, door het samenvoegen van gegevens, dat op alle niveaus eenvoudig rapportages gemaakt kunnen worden en capaciteit en bezetting van resources inzichtelijk zijn, en draagt hierdoor bij aan de reductie van kosten en tijd. Daarnaast functioneert Bizinline als een centrale bibliotheek voor projectdocumentatie en dient het als communicatiemiddel.

De service is gemaakt voor organisaties die zich bezighouden met projecten om, real time voortgang, tijd, status, activiteiten, kosten, capaciteit te rapporteren en te tonen. Het zijn de projectdeelnemers, managers, programmamanagers en planners die met Bizinline kunnen werken. Bizinline is vanuit een centraal punt via het internet benaderbaar. Elke medewerker heeft een persoonlijke inlog die ongeacht locatie of tijdstip beschikbaar is vanaf het internet. Met Bizinline hebben zowel medewerkers als managers hun persoonlijke dashboard om optimaal activiteiten, projecten en programma’s te managen.

“In mijn vorige functie  ervoer ik dagelijks bij klanten dat de traditionele oplossingen niet voldeden aan de huidige gebruikerseisen en aan de eisen wat betreft de ondersteuning die voor het management noodzakelijk zijn”, vertelt Paulo Ferrada, oprichter van Bizinline. “Samen met mijn compagnon Robert Drolinga ben ik op zoek gegaan naar een dienst die  nieuwe technologieën en huidige oplossingen combineert en daarnaast verbeterde innovatieve inzichten biedt. De uitkomst is Bizinline, een zakelijk communicatieplatform, waarbij de gebruiker grip krijgt op zijn taken, en de manager van het project en programma het overzicht kan bewaren. Een centrale plek van informatie, management informatie voor activiteiten, projecten en  programma’s. Hierbij wordt de planner en de CTO niet uit het oog verloren.”

Bizinline maakt het mogelijk om koppelingen te maken met bestaande bedrijfsoplossingen waardoor data uitgewisseld kunnen worden. Op deze manier wordt de informatie in Bizinline verrijkt met relevante informatie uit andere bronnen. Bizinline is de basis waar de organisatie op terug kan vallen. Bizinline voldoet aan de eisen die door ISO27001, de standaard voor informatiebeveiliging, wordt gesteld.

Over Bizinline
Bizinline, een online samenwerkingsoplossing, vereenvoudigt de communicatie tussen de verschillende medewerkers en zorgt, door het samenvoegen van gegevens dat op alle niveaus eenvoudig rapportages gemaakt kunnen worden en capaciteit en bezetting van resources inzichtelijk zijn, en draagt hierdoor bij aan de reductie van kosten en tijd. Daarnaast functioneert Bizinline als een centrale bibliotheek voor projectdocumentatie en dient het als communicatiemiddel. Zowel de planner, projectmedewerker, programmamanager en eindverantwoordelijke hebben inzage in activiteiten en kunnen optimaal de planning kwaliteit, voortgang en kosten bewaken. Bizinline voldoet aan de eisen die door ISO27001 wordt gesteld. Meer informatie is te vinden op www.bizinline.com of www.facebook.com/bizinline.