Industry Wire

Geplaatst door Tam Tam

Stichting de Basis hernieuwd positionering online met hulp van Tam Tam

De corporate site diende uitdrukking te geven aan wat de Basis te bieden heeft. Tam Tam heeft de Basis geadviseerd dit verder te laten gaan dan een lijst van mogelijke diensten en activiteiten. De ervaringen van hun klanten met daarbij de expertise van de Basis vormt een belangrijk onderdeel van de site. Deze ‘ervaring met ervaringen’ toont de inmiddels in 65 jaar opgebouwde kennis en kunde met de problematiek van de doelgroep. Hierbij staan niet alleen de ‘directe’ klanten centraal, maar ook familieleden, collega’s en vrienden van de mensen die de ingrijpende gebeurtenissen hebben meegemaakt.
Voor de realisatie van de corporate website is gebruik gemaakt van het open source systeem Umbraco. Het systeem blinkt uit in gebruiksgemak voor de redactie. Uitgebreide training was niet nodig en binnen enkele dagen was de content door de Basis zelf ingevoerd. De keuze voor open source was tevens een flinke besparing in licentiekosten.
Naast de corporate site is de Basis direct actief gestart met de inzet van sociale media. Veel van haar klanten treffen elkaar al via communities, twitter en dergelijke. De Basis is op de verschillende online kanalen zichtbaar geworden met een eigen Hyves, Twitter, Flickr, YouTube en LinkedIN. Binnen enkele dagen wist zij al meerdere volgers en vrienden te vinden. De kanalen werden daardoor direct echte interactiekanalen.
De Basis maakt met haar nieuwe strategie een enorm stap voorwaarts. Manager marketing en communicatie Daan Russchen pakt met zijn team door. Online is leidend en werpt haar vruchten af. De Basis is hiermee een voorbeeld voor veel zorgorganisaties. Tam Tam is trots dat wij hen hierin mogen begeleiden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht