Stichting Nederland Schoon lanceert nieuwe website met behulp van Internetbureau Colours

’s-Hertogenbosch- 17 februari 2014 – Stichting Nederland Schoon heeft internetbureau Colours gevraagd een nieuwe internetstrategie te vertalen naar een nieuwe website. De vernieuwde website van NederlandSchoon en de nieuwe kenniswijzer zijn na een intensieve samenwerking onlangs live gegaan.
Stichting Nederland Schoon heeft als doel de hinder van zwerfafval in Nederland te voorkomen en te bestrijden. NederlandSchoon voert campagnes tegen zwerfafval en werkt samen met het bedrijfsleven, de overheid, scholen, vrijwilligers, maar vooral ook met de Nederlander op straat. Deze doelgroepen dienen online zo goed mogelijk geïnformeerd worden.
NederlandSchoon heeft de oude website laten onderzoeken door een extern bureau. Hieruit is onder andere gebleken dat de huidige website niet optimaal presteerde wat betreft content en structuur. Het doel van de nieuwe site is de bezoeker sneller te bedienen en waar nodig ook snel door te verwijzen naar de webshop en het door Colours nieuw ontwikkelde kennisplatform.
Het designteam van Colours heeft op basis van de van de huisstijl van NederlandSchoon een fris en eigentijds ontwerp neergezet. Liliane Velt, projectmanager Stichting Nederland Schoon, is zeer tevreden. “Prachtige, fantastisch vormgegeven nieuwe site. Zelfs de saaie, noodzakelijke content ziet er aantrekkelijk uit. Wij zijn trots op het resultaat!”
De website heeft een optimale gebruikerservaring op zowel desktop, tablet als mobiel. NederlandSchoon kan de content voor 100% beheren in het gebruiksvriendelijke CMS Drupal. Per seizoen zal de website een ander uiterlijk krijgen door de inzet van verschillende speciale achtergrond visuals. NederlandSchoon zal content updates blijven plaatsen om een autoriteit te blijven op het gebied van het bestrijden van zwerfafval. De website biedt daarvoor voldoende mogelijkheden.
— einde bericht —
Over Colours
Internetbureau Colours combineert 15 jaar ervaring met wetenschap, techniek, design en online marketing. Vanuit het User eXperience Centre ontwikkelt Colours op basis van haar kennis over usability, design en gebruikerservaring de beste UX designs die voortdurend proactief worden verbeterd. Door klantdoelen centraal te stellen en inzichten te vertalen naar meetbare doelstellingen bouwt Colours succesvolle websites en mobiele Apps die meetbaar resultaat bereiken voor onze klanten. Colours maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep bestaat uit negen vooraanstaande internetbedrijven: Colours, LECTRIC internetopleidingen, Provarix, SearchResult, Someone, Symfony|XIB Social Inc. Relevence en Yourzine.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.