Geplaatst door Conrad

Stichting Repair Café en Conrad slaan handen ineen

Elektronicawebwinkel Conrad en Stichting Repair Café gaan met ingang van deze week een samenwerkingsverband aan. Passie voor techniek en de mogelijkheid om hier een betere wereld mee te maken, vormen de basis van dit partnerschap.
Repair Cafés in Nederland en België kunnen vanaf nu aanspraak maken op een speciale korting op vrijwel alle bestellingen via Conrad.nl en Conrad.be. Zo kunnen ze makkelijker aan gereedschap en onderdelen komen om kapotte voorwerpen te repareren. Iets waar de stichting blij mee is: “Veel mensen in onze achterban zijn gek op de producten van Conrad”, aldus directeur Martine Postma.
Leerzaam én gezellig
Repair Cafés zijn gratis toegankelijke repareerbijeenkomsten voor en door buurtgenoten. Bezoekers gaan er, samen met handige vrijwilligers, aan de slag om een product dat ogenschijnlijk zijn beste tijd heeft gehad, toch weer prima bruikbaar te maken. Dat is goed voor het milieu, leerzaam én gezellig.
“Conrad steunt Stichting Repair Café omdat wij geloven dat er veel minder producten kunnen worden weggegooid”, legt marketing manager Rick Huisken uit. “Dankzij de inzet en kennis van de vrijwilligers laten de Repair Cafés zien dat techniek en bewust omgaan met het milieu heel goed samengaan. Dat daarmee ook nog eens technische kennis wordt overgedragen aan een jongere generatie, is helemaal mooi meegenomen.”