Industry Wire

Geplaatst door Storyboard

Storyboard haalt de #MilkaAddict in fans naar boven

Wie herinnert zich niet het beeld van die frisse Alpenweide (met lila koe), de lila-verpakking, en de romige smaak? Precies. Ie-der-een. Dát gevoel, en díe smaakbeleving wilde Milka weer reactiveren bij een breed publiek. Daarom ontwikkelde Storyboard, in opdracht van The Story Lab en Carat (Dentsu Aegis) een spraakmakende online campagne voor Milka, met bekende Nederlanders Manuel Broekman en Veronica van Hoogdalem in de hoofdrol.

Plezier, humor en aandacht voor de smaakbeleving stonden wat ons betreft voorop bij de ontwikkeling van de campagne. Dus kwamen we met een concept waarin we twee onbetwiste chocoladefans aan de hand van drie entertaining challenges de strijd met elkaar aan lieten gaan. Om voor eens en voor altijd uit te zoeken wie van de twee zich nou de échte #MilkaAddict mag noemen.

Onszelf uitgezonderd, kenden wij twee échte #MilkaAddicts; Manuel Broekman en Veronica van Hoogdalem. Beide talenten met een grote following binnen de doelgroep. En samen stuurden we ze het centrum van Amsterdam in om drie vrolijke challenges uit te voeren, die volledig gericht waren op fun, smaak en merkgevoel. Challenges als ‘Verzamel de langste Mmmm bij voorbijgangers’, ‘Verzamel zoveel mogelijk lila-kledingstukken’ en als klapper; ‘Benoem de smaak bij ieder stukje dat je proeft’, zorgden voor vele spontane momenten. Wat uiteindelijk resulteerde in een vrolijke en entertaining video.

Milka en The Story Lab stonden gedurende het hele proces zeer open voor onze ideeën, en waren een echte partner in de totstandkoming van de campagne. We loved making it!

Bekijk hier de video.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht