Geplaatst door Xillio

Strategisch samenwerking Xillio en Colligo versnelt migraties naar Microsoft

AMSTERDAM, Nederland en VANCOUVER, CANADA – 26 Januari 2023 – Xillio, leverancier van software en diensten voor contentmigraties, en Colligo, leverancier van email- en contentmanagementoplossingen voor Microsoft 365, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst getekend. De nieuwe partners gaan organisaties wereldwijd ondersteunen met complete Microsoft 365 enterprise migraties. Als onderdeel van de overeenkomst heeft Xillio een strategisch investering in Colligo gedaan.

Deze samenwerking biedt bedrijven die in Microsoft 365 investeren een ‘smart way to migrate’ hun content naar SharePoint Online , inclusief slim content beheer en informatie governance. Met gecombineerde oplossingen helpen beide partners bedrijven te profiteren van de voordelen die moderne werkplekken bieden. Door dit partnerschap kunnen organisaties de waarde en kracht van Microsoft 365 benutten.

Rikkert Engels, oprichter en CEO van Xillio zegt over de samenwerking, “De recente aankondigingen op Microsoft Ignite 2022 over Syntex en Purview geven de overstap van legacy-platforms, zoals OpenText, naar Microsoft 365 een flinke impuls. De oplossingen van Colligo voor e-mail integratie, data-governance en betere gebruikersadoptie van Microsoft 365 maken het nog aantrekkelijker om legacy ECM-systemen te vervangen. De nauwe samenwerking tussen Colligo en Microsoft en hun bewezen aanpak voor de optimale inzet van SharePoint Online, zorgt dat we nu samen een complete oplossing kunnen bieden.”

Colligo CEO, Tim Brady licht toe: “Het partnerschap is een logische stap en zorgt dat we met een complete informatie- en contentoplossing nóg beter kunnen inspelen op de wensen van klanten. Met hun slimme en efficiënte aanpak voor complexe migraties loopt Xillio duidelijk voorop. Samen kunnen we nu wereldwijd nog meer organisaties helpen Microsoft Outlook en SharePoint te integreren om e-mails en bestanden betrouwbaar op te slaan. Zo stimuleren we samen de verdere adoptie van Microsoft 365.”

Over Xillio

Xillio helpt organisaties bij de invulling van een cloudgerichte Microsoft 365 contentstrategie en maakt zo de belofte van een ‘smart way to migrate’ waar. Het bedrijf versnelt de overstap naar de cloud voor klanten met hoogwaardige migratieadviesdiensten, migratiesoftware en softwareoplossingen voor snelle adoptie. Gerenommeerde bedrijven en organisaties uit de publieke sector vertrouwen al meer dan 20 jaar op Xillio voor het plannen en beheren van hun legacy ECM-systemen. Xillio is Microsoft Intelligent Security Association Member, Microsoft Charter Member voor Microsoft Content Services en lid van de AIIM Board of Directors. Meer informatie: www.xillio.com/nl/

Over Colligo

Colligo helpt bedrijven het maximale uit SharePoint en hun favoriete Microsoft 365-apps te halen met gebruiksvriendelijke oplossingen voor de moderne werkplek. Onze e-mailmanagement, documentmanagement en contentmanagement tools maken kennis- en datamanagement, en 20 jaar actief in de markt en is Charter Member van de Microsoft Content Services Group en lid van de AIIM Board of Directors en Leadership Council. Meer informatie: www.colligo.com