Streamingplatform Sooner kiest voor Day One als Benelux PR partner

Roeselare/Hoofddorp, 14 sept 2021 – Sinds deze maand gaat Day One aan de slag als perscontact voor de activiteiten en nieuwigheden van lokale streamingdienst Sooner in de Benelux regio. Sooner is relatief nieuw op de streamingmarkt en biedt het beste uit de onafhankelijke cinema aan, beyond mainstream. Sooner biedt iedereen de kans om een eindeloos cinema-aanbod te ontdekken, van de laatste nieuwe bioscoopreleases tot tientallen filmcollecties. Kwaliteitsfilms voor iedereen, maar dan anders. Met Sooner ontdek en herontdek je films die in de prijzen vallen op internationale filmfestivals, grote klassiekers, genrefilms, documentaires uit de hele wereld en animatiefilms voor het hele gezin. Sooner is een Europees label dat ook in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bestaat. Het label werkt samen met meer dan 650 Europese producenten en distributeurs en is partner van meer dan 40 Filmfestivals, bioscoopexploitanten en culturele organisaties in Benelux regio; dit in het kader van het programma ‘Sooner Extended’.
Day One beheert en versterkt voor vele klanten uit de entertainment- en lifestylesector de dagdagelijkse marketing- en PR-activiteiten, waaronder Warner Bros. Home Entertainment, Kinepolis Film Distribution, Universal Home Ent., The Searchers, Filmfestival Oostende, Belga Films, Cartoon Network, Bandai Namco, Bethesda Softworks, Nvidia, MGA Entertainment,…Dat gebeurt vanuit 2 kantoren, één in Roeselare (België) en één in Hoofddorp (Nederland). Hiermee volgt Day One een strategische Benelux visie die ze delen met hun klantenportfolio, eentje van efficiëntie, van schaalvergroting en het uitbesteden van de volledige marketingmix via 1 centraal bureau met teams in beide landen gespecialiseerd in content-en entertainmentcampagnes.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.