Stripe lanceert Adaptive Pricing voor bedrijven wereldwijd
waardoor voor webwinkeliers internationale expansie eenvoudiger wordt
- Bedrijven hoeven niet langer handmatig prijzen in verschillende valuta in te stellen en schommelingen in wisselkoersen bij te houden
- Prijzen worden automatisch omgezet in de valuta van de klant, wat leidt tot aanzienlijk hogere conversiepercentages
- Ontsluiting van betaalmethoden die alleen in lokale valuta beschikbaar zijn
- Kopers kunnen betalen zoals zij dat willen, bedrijven kunnen eenvoudig nieuwe afzetmarkten verkennen
SAN FRANCISCO/ DUBLIN, woensdag 7 augustus 2024
Stripe, een financieel infrastructuurplatform voor bedrijven, heeft vandaag Adaptive Pricing geïntroduceerd om gebruikers te helpen hun klanten te laten betalen in de door hen gewenste lokale valuta. Wereldwijd kunnen Stripe-gebruikers op Checkout of Payment Links met één klik op hun dashboard Adaptive Pricing inschakelen . Stripe ondersteunt webwinkeliers in meer dan 50 landen met Adaptive Pricing, zodat zij hun klanten in meer dan 150 landen over de hele wereld in lokale valuta kunnen bedienen.
“Het is verrassend hoe laag het laaghangende fruit in betalingen eigenlijk hangt,” zegt Abhinav Tiwari, product lead voor Stripe’s geoptimaliseerde checkout suite. “Online shoppers kopen meer goederen in het buitenland en we hebben een gemiddelde toename van 17,8% in grensoverschrijdende omzet vastgesteld bij bedrijven die Adaptive Pricing gebruiken.”
Deels komt dit doordat het lokale betaalmethoden ontsluit die slechts beschikbaar zijn in lokale valuta. Uit Stripe’s eigen ervaring blijkt dat maar liefst 90% van de klanten er de voorkeur aan geeft om in hun lokale munteenheid af te rekenen, als ze de keuze hebben. De no-code Adaptive Pricing-integratie maakt automatisch, wereldwijd betalen in eigen valuta met Alipay, Bancontact, EPS, iDEAL, P24, SEPA Direct Debit, WeChat Pay en meer mogelijk.
Meer informatie over Adaptive Pricing is te vinden op: https://docs.stripe.com/payments/checkout/adaptive-pricing
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.