Geplaatst door Snowflake

Stripe sluit zich aan bij de Snowflake Retail Data Cloud om waarde uit betalingsdata te halen

Amsterdam – 19 mei 2022 – Datacloudbedrijf Snowflake (NYSE: SNOW) heeft vandaag aangekondigd dat Stripe, een financieel infrastructuurplatform voor bedrijven, is toegetreden tot de Snowflake Data Cloud en Retail Data Cloud. Gezamenlijke klanten krijgen hierdoor toegang tot hun Stripe-betalingsdata en kunnen deze data rechtstreeks via Snowflake gebruiken. Via Stripe Data Pipeline en Snowflake Secure Data Sharing kunnen klanten al hun Stripe-data en -rapporten samenvoegen met andere operationele data die zijn opgeslagen in Snowflake, waardoor bedrijven één enkele bron van waarheid hebben voor het nemen van zakelijke beslissingen.

Terwijl digitalisering en e-commerce in snel tempo blijven groeien bij B2B- en B2C-bedrijven, hebben organisaties moeite om betalingsverwerkingsdata naast andere datasets te integreren en effectief te analyseren. Deze gebruiken ze onder meer voor het controleren op fraude en het analyseren van de vraag en marketing naar klanten. IT-teams moeten nu vaak een afzonderlijke datapijplijn opzetten om ervoor te zorgen dat teams in de hele organisatie betalingsverwerkingdata kunnen analyseren, waardoor teams beslissingen nemen op basis van onjuiste of verouderde data.

Stripe Data Pipeline maakt het eenvoudig om datastromen te verenigen door de up-to-date Stripe-data en rapporten van een gebruiker met een paar klikken rechtstreeks naar zijn Snowflake-account te delen – geen code nodig. Data Pipeline maakt gebruik van Snowflake Secure Data Sharing, waarmee organisaties zoals ChowNow en Lime data kunnen delen binnen hun bedrijfsecosysteem zonder data te kopiëren, transformeren en verplaatsen. Als gevolg hiervan kunnen Snowflake-klanten erop vertrouwen dat hun Stripe-data up-to-date en nauwkeurig zijn, aangezien ze deze analyseren samen met marketing, supply chain en andere datasets die beschikbaar zijn op Snowflake Data Marketplace om uitzonderlijke, gepersonaliseerde klantervaringen te leveren en de bedrijfsvoering te optimaliseren over de hele sector.

“Voor een toonaangevend consumentenbedrijf als het onze is het van cruciaal belang dat onze betalingsdata voortdurend worden vernieuwd en geïntegreerd met andere bedrijfsdata”, zegt Matt Shump, VP Data and Analytics bij ChowNow. “Hiervoor was een toegewijde, handmatige engineering-investering nodig en we kijken ernaar uit om te profiteren van het feit dat Stripe-data native beschikbaar zijn in Snowflake om snellere zakelijke beslissingen te nemen.”

“Door Stripe-data native in de Retail Data Cloud bruikbaar te maken, kunnen retailers en CPG-bedrijven essentiële data naadloos ontsluiten om hier bedrijfswaarde uit te halen”, zegt Rosemary Hua, global head of Retail & CPG bij Snowflake. “Omdat bedrijven data uit hun hele bedrijfsecosysteem samenbrengen in Snowflake om datagedreven beslissingen te nemen en hun groei te stimuleren, zal de toevoeging van Stripe-data bedrijven in staat stellen betere ervaringen aan hun klanten te leveren en toekomstige groei te stimuleren.”

Leer meer:

About Snowflake

Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 241 of the 2021 Fortune 500 and 488 of the 2021 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2022, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.