StriveCloud haalt 1,35M EUR op om de klantretentie en loyaliteit van digitale applicaties te verhogen
Gent, België – StriveCloud biedt tools aan marketeers en productmanagers om gemakkelijk spel- en andere interactieve elementen aan hun app of website toe te voegen. Dit stelt hen in staat om snel en eenvoudig de gebruikservaring te verbeteren.
“Bijna elke applicatie ondervindt grote uitdagingen met het behouden en terugwinnen van gebruikers. Per 1000 downloads, gebruiken gemiddeld nog slechts 200 mensen de applicatie na 90 dagen. Dit is een aanzienlijke kostenpost voor ontwikkelaars, vooral gezien de hoge uitgaven die gepaard gaan met klantacquisitie. Door een stukje van dat budget voor gebruikersretentie en loyaliteit te voorzien, kan je serieuze drama’s vermijden. Als je je actieve gebruikersaantallen flink wil opdrijven, hebben wij de juiste strategie en tech tools in huis. Met StriveCloud, ons gamification-platform, kan je voor minimale kosten de gebruikerservaring flink opschroeven, waardoor reeds meerdere van onze klanten hun maandelijkse gebruikers zagen verdriedubbelen.” dixit Freek Borghgraef.
Met de recent afgeronde financieringsronde, gesteund door investeerders Birdhouse Ventures, Fors VC, Seeder Fund, en angel-investeerders als Alex Brabers en Jonas Deprez, is StriveCloud vastbesloten om de voornaamste speler te worden in het optimaliseren van gebruikersbetrokkenheid en het bevorderen van klantretentie en loyaliteit in digitale omgevingen.
Joris De Koninck, oprichter van StriveCloud, vervolgt: “Het afgelopen jaar hebben we van onze klanten in Europa, Noord-Amerika en het Midden-Oosten waardevolle inzichten verzameld die ons in staat stellen verder te innoveren. Uit deze resultaten blijkt dat vele sectoren baat kunnen hebben bij de softwareoplossing van StriveCloud. Deelmobiliteitsdiensten, waaronder het Canadese Evo, belonen gebruikers op basis van hun afgelegde kilometers. Gezondheids- en fitnessapps, zoals het Amerikaanse Zumba, maken gebruik van activiteitsringen, bekend van smartwatches, om gebruikers te motiveren. Voetbalclubs, zoals Club Brugge, doen aan community building en zelfs gedragsverandering dankzij gamified fan experiences, terwijl educatieve bedrijven, zoals Xylos, instant feedback en leaderboards bieden om nog meer kennisverwerving te genereren.
StriveCloud zal deze investeringsronde benutten voor verdere productontwikkeling en commerciële expansie. Enerzijds willen we ons product uitbreiden met functionaliteiten voor segmentatie, personalisatie en één-op-één communicatie. Tegelijkertijd zijn we op zoek naar strategische partners en versterken we ons team om onze commerciële groei te ondersteunen.”
Met deze nieuwe financieringsronde wordt er een belangrijke stap in de transformatie van digitale gebruikerservaringen gezet. De innovatieve tools van StriveCloud stellen bedrijven in staat om klantbetrokkenheid te vergroten en duurzame relaties op te bouwen, wat resulteert in hogere klantretentie en tevredenheid.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.