Industry Wire

Geplaatst door Mijndomein

Succesvolle eerste live Q&A door Mijndomein

Om vragen van klanten te beantwoorden, hield Mijndomein vandaag voor het eerst een live Q&A op Facebook. Op deze manier helpen we klanten en andere vragenstellers sneller en eenvoudiger. De eerste reacties zijn positief.

Medewerkers Danny en Tabitha zaten om 10 uur klaar om vragen te beantwoorden over de Websitemaker, een van de producten van Mijndomein. Van tevoren is de live sessie aangekondigd op social media. Ook ontvingen klanten met een Websitemaker een persoonlijke mail, zij konden hun vragen alvast insturen. Dit was een groot succes: meer dan 500 mensen keken naar de live uitzending op Facebook.

Helpdesk nieuwe stijl

De klantenservice van Mijndomein krijgt honderden vragen per dag binnen van klanten. Over de Websitemaker zijn dat vaak dezelfde vragen, of vragen die op elkaar lijken. Door live vragen te beantwoorden en direct ook in de Websitemaker te laten zien hoe het werkt, sla je twee vliegen in één klap. Want je beantwoordt in een keer dezelfde vragen van meerdere klanten. Ook is het een stuk sneller om mondeling en met beeld te laten zien hoe iets werkt, in plaats van in een tekst in een e-mail.

Dichterbij de klant

Naast een sneller werkende helpdesk, is het live beantwoorden van vragen veel persoonlijker. Experts van Mijndomein beantwoorden de vragen en dat doen ze op locatie bij de helpdesk. Op de achtergrond zie je dus ook hoe Mijndomein werkt. Daarmee krijg je een kijkje achter de schermen en leer je Mijndomein en haar medewerkers persoonlijk kennen. Juist die persoonlijke benadering op social media leidt tot sympathie voor -en binding met het merk.

Techniek eenvoudig

Voor de opnames maakt Mijndomein gebruik van een HD-streaming camera, een externe Snowball microfoon en OBS (Open Broadcaster Software). Deze drie elementen bieden een goede basis om live te streamen naar YouTube en Facebook en diverse andere platformen. Naast de techniek om live uit te zenden, heeft Mijndomein een studio met green screen. Daar nemen medewerkers filmpjes op om later online te plaatsen. Bijvoorbeeld productvideo’s of uitlegvideo’s voor op helpdesk.nl.

Voor herhaling vatbaar

Deze eerste live uitzending op Facebook was voor Mijndomein een succes. Ook reacties van kijkers waren positief. Plannen om nieuwe Q&A-sessies te organiseren staan al klaar. Die gaan dan bijvoorbeeld over het e-mailpakket, webhosting of domeinnamen. Klanten geven door waar ze meer over willen weten en Mijndomein-medewerkers schuiven aan om het live uit te leggen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht