Industry Wire

Geplaatst door Wenneker.be

Succesvolle start Wenneker.be in België

Wenneker Amsterdam kan tevreden terugkijken op de eerste 8 maanden van z’n Belgische vestiging Wenneker.be. Maurice Wenneker en Maartje van Wijk waagden 1 februari 2015 de stap en startten samen met partners Cris Jansen en Emily Rammant, Wenneker.be. Volgens de laatste peiling van Media Marketing  staat het productiehuis na een reeks gewonnen pitches en enkele aansprekende nieuwe klanten nu al in de Top 5.

Oprichter-directeur Maurice Wenneker is zelf ook verrast door het succes: “Dit is echt boven alle verwachting. We zijn begin dit jaar heel bescheiden begonnen, met 2 man in een charmant pandje in het centrum van Gent. En nu zijn we al met 9 fulltime medewerkers en betrekken begin 2016 ons nieuwe pand.”

“In Nederland heerst nog wel eens de perceptie dat we voornamelijk goedkope internetfilmpjes maken”, constateert Maartje van Wijk. “Maar Belgische topbureaus als BBDO, DDB Brussels & Famous weten ons te vinden voor juist het hoge segment commercials en online films. Daarnaast werken we hier in België inmiddels ook direct voor merken als Gamma, Carglass, Argenta & Partena.”

Opvallend zijn de drie spraakmakende commercials die Wenneker onder regie van Rob Lücker maakte voor Lidl. De samen met DDB ontwikkelde web-serie ‘Back to BASE’ is zelfs al bekroond met een prestigieuze gouden MIXX award. De nieuwe BASE televisiecommercials komen in november op de buis.

Media Marketing houdt een dynamische lijst bij van de 30 beste productiehuizen van België en na 8 maanden staat Wenneker.be in die lijst al op de vijfde plaats. Emily Rammant: “We pitchen en winnen tegen de nummers 1 en 2 van die lijst, dus mijn verwachting is dat we eind dit jaar zelfs nog verder zullen stijgen.” Het pitchen gaat Wenneker.be de eerste maanden inderdaad goed af. De nieuwe spot voor het oer-Belgische biermerk Duvel werd aan het verse productiehuis toegekend en ook versloeg Wenneker.be maar liefst 15 bureaus in een aanbesteding voor de Belgische overheids instantie FIT, die zich inzet voor het promoten van Vlaanderen in het buitenland. Cris Jansen: “Wenneker.be wordt door het winnen van deze pitch de komende 4 jaar het exclusieve bureau voor het ontwikkelen en produceren van content.”

Maurice Wenneker: “In een zeer snel groeiend bedrijf is het natuurlijk wel essentieel dat je de juiste mensen om je heen hebt. Waar we heel blij mee zijn is dat we in staat zijn geweest om een aantal top-producers aan te trekken die de perfecte basis vormen voor het team. Zoals bijvoorbeeld executive producer Vanessa Jacob die zorgt voor een schat aan ervaring in het high-end segment.” Maartje van Wijk: “We zijn eigenlijk nog maar net begonnen en toch staat er nu al een bedrijf waarin de kennis en kunde uit Nederland wordt verenigd met die van onze Belgische partners.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht