SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt eerste internationale campagne voor Swapfiets

De blauwe voorband is niet meer te missen in ons straatbeeld. In Nederland geniet Swapfiets inmiddels grote bekendheid in de fietssteden. Om dit succes verder uit te bouwen lanceren Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam een internationale campagne om ook de fietsende ‘young professional’ aan zich te binden met de Deluxe fiets. Niet alleen in Nederland dus, maar ook in de meer dan 20 steden waar Swapfiets actief is in België, Duitsland en Denemarken.
Het is de eerste internationale merkcampagne voor Swapfiets en zijn abonnements-fiets-propositie. De essentie van de campagne is dat Swapfiets je ontzorgt. Je hoeft je geen zorgen te maken om reparaties of onderhoud van de fiets, dus heb jij de vrijheid om je bezig te houden met alle andere dingen die jij leuk en belangrijk vindt. Uiteraard knalt de iconische blauwe voorband van de kleurrijke beelden af.
De campagne bestaat uit een uitgebreide outdoor campagne in het straatbeeld van de betreffende steden. Ook is er een digitale campagne met een sterke focus op Social storytelling.
Over SuperHeroes
SuperHeroes is het ‘post-advertising ad agency’. Het internationale boutique agency is op een ambitieuze missie: de wereld redden van ‘boring advertising’. Met 50 heroes en 16 nationaliteiten is SuperHeroes gevestigd op de Amsterdamse Keizersgracht en in Williamsburg, Brooklyn. Sinds kort heeft het bureau ook een vestiging in Singapore. Klanten zijn onder andere MTV, Netflix, energiedirect.nl, Swapfiets, Lenovo, Nouryon, Quinny en Vans.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.