Geplaatst door Supermicro

Supermicro kondigt nieuwe servers aan op basis van 4e generatie AMD EPYC processors

Supermicro kondigt nieuwe servers aan die de nieuwe AMD EPYC-processors van de 4e generatie ondersteunen. Deze innovatieve Supermicro systemen veranderen niet alleen de manier waarop ondernemingen gigantische hoeveelheden data analyseren en complexe simulaties uitvoeren, maar verlagen ook de Total Cost of Ownership (TCO). Met de nieuwe servers op basis van de 4e generatie AMD EPYC-processors vestigt Supermicro acht nieuwe wereldrecords op het gebied van prestaties. Dit brengt het totaal op meer dan vijftig wereldrecords.

Supermicro servers zijn ontworpen om de snelste en krachtigste AMD EPYC 9004-serie-processors te ondersteunen, elk met maximaal 96 cores en 3 TB geheugen per CPU. Er zijn tot 160 PCIe 5.0 lanes beschikbaar in systemen met dual processors, met acht bonuslanes van PCIe 3.0 of 4.0 voor minder veeleisende randapparatuur. Alle AMD EPYC-processors van de vierde generatie bevatten een reeks ultramoderne security functies die data helpen veilig te houden, of dat nu tijdens gebruik, in-flight of in-store is.

“Supermicro geeft opnieuw de toon aan in de branche met enkele van de eerste nieuwe systemen die totale IT-oplossingen leveren op basis van de nieuwe AMD EPYC 9004-serie-processors,” aldus Charles Liang, president en CEO van Supermicro. “Onze building block architectuur geeft ons een first-to-market voordeel en stelt Supermicro in staat om voor applicatie geoptimaliseerde servers te leveren. Op deze manier kunnen we voldoen aan de groeiende vraag van onze klanten. We nemen de nieuwste technologieën op in verschillende form factors en platforms, waaronder 96-core CPU’s, DDR5-geheugen, PCIe 5.0-opslag, netwerken, accelerators en CXL 1.1+-randapparatuur. Onze uiterst configureerbare systemen zijn ontworpen voor CPU’s met de hoogste TDP die met vloeistof gekoeld kunnen worden. Bovendien verhogen ze de prestaties per watt aanzienlijk, zijn op maat gemaakt voor de specifieke vereisten van de klant en hebben een lagere TCO. Onze high performance GPU-servers zijn ideaal voor AI-toepassingen, ondersteunen NVIDIA H100 Tensor Core GPU’s en zijn perfect voor applicaties van het type metaverse.”

Het nieuwe portfolio van Supermicro servers omvat het volgende:

GrandTwin™ – De Supermicro GrandTwin is de nieuwste multi-node architectuuroplossing met font en rear-I/O. De oplossing is ontworpen voor maximale dichtheid en speciaal gebouwd voor single-processor prestaties per node op de nieuwste AMD EPYC 9004-serie processors met 12 DIMM’s sleuven. Het flexibele modulaire ontwerp is geoptimaliseerd voor een breed scala aan toepassingen, met een front I/O optie die volledig toegankelijk is vanuit het cold aisle, waardoor installaties en onderhoud in omgevingen met beperkte ruimte worden vereenvoudigd.

CloudDC – De Supermicro CloudDC servers zijn systemen met één processor die zijn geoptimaliseerd voor I/O-flexibiliteit en 12 DIMM-sleuven voor veel cloudgerichte applicaties. Eenvoudig onderhoud met beugels zonder gereedschap, hot-swap drive trays en redundante voedingen resulteren in een snelle implementatie en efficiënt onderhoud in datacenters. Ze zijn ontworpen voor kosteneffectieve dienstverlening in cloud computing, waaronder webhosting, e-maildiensten, public en private cloud computing en content-delivery networks.

Hyper – De Supermicro Hyper oplossingen zijn bedrijfsgerichte servers gebouwd met veelzijdigheid en prestaties. De oplossingen hebben een compromisloos prestatieontwerp met dual-processors en 12-kanaals 24 DIMM’s, die zijn geoptimaliseerd voor ondersteuning van de hoogste TDP’s. Daarnaast biedt de oplossing een flexibel scala aan mogelijkheden voor computer-, netwerk-, opslag- en I/O uitbreiding.

4U GPU-servers – De Supermicro 4U GPU-servers zijn 4U dual-processorsystemen. De systemen ondersteunen tot 10 FHFL double-width PCIe GPU-kaarten, waaronder de nieuwste AMD Instinct™ MI200-serie en NVIDIA H100 GPU’s. De voor 4U GPU geoptimaliseerde systemen bieden maximale acceleratie, flexibiliteit en balans voor AI, deep learning en HPC-toepassingen en bevatten 24 DIMM’s.

8U GPU-servers – De Supermicro 8U universele GPU-servers zijn het machine learning-platform van de volgende generatie met 8x NVIDIA HGX H100- accelerators en dubbele processors, met 24 DIMM’s. Flexibele configuraties, dual-zone koeling en end-to-end niet-blokkerende bandbreedte voor GPU zorgen voor het hoogste gebruik en de laagste TCO en trainingscycli.

“Voortbouwend op de recordbrekende prestaties van 3e generatie AMD EPYC-processors, helpen de nieuwste 4e generatie AMD EPYC-processors onze klanten om sneller betere bedrijfsresultaten te behalen en hun meest ambitieuze doelen op het gebied van energie-efficiëntie te behalen. Onze nieuwe ‘Zen 4’architectuur is geoptimaliseerd voor moderne workloads en levert de kerndichtheid, geheugenbandbreedte en geavanceerde security functies waar klanten om vragen,” aldus Ram Peddibhotla, corporate vice president EPYC product management bij AMD.

“Astera Labs werkt samen met Supermicro om CXL te realiseren in datacentrische platforms en prestatie- en TCO-uitdagingen op te lossen bij geheugen intensieve workloads,” aldus Jitendra Mohan, CEO van Astera Labs. “We kijken ernaar uit om met Supermicro toonaangevende oplossingen te leveren die gebruikmaken van ons Leo Memory Connectivity Platform in combinatie met 4e generatie AMD EPYC-processors om de prestaties van cloudservers met CXLtechnologie te ontgrendelen.”