Swigle lanceert twee nieuwe sites voor Blink

Ede/Den Bosch, 11 februari 2015 – Swigle lanceerde deze week twee nieuwe websites in opdracht van Blink. De nieuwe websites van Plot26 en Blink Educatie zijn nu live. Blink is met Bobo, Okki, Taptoe en National Geographic Junior de grootste Nederlandse uitgever van educatieve kindermerken. Voor de bouw van de sites heeft Swigle gebruik gemaakt van van het open source CMS-pakket Drupal. De websites werden binnen een maand gerealiseerd en opgeleverd.
Terwijl de designs voor de nieuwe sites door Blink zelf werden ontworpen, trad Swigle op als technische partner en ontwikkelaar. Swigle ondersteunde het gehele proces van content ontwikkeling, beheer en publicatie voor het onderhoud van Blinkeducatie.nl en Plot26.nl. De komende tijd zal Swigle verder gaan met de ontwikkeling van Blinkuitgevers.nl en Blinkpartnerships.nl.
Door het gebruik van Drupal kan Blink binnen haar online strategie de focus leggen op online marketing en content management. Voor Blink betekent dit een overstap naar een centraal, toekomstbestendig web content management platform voor alle online initiatieven. Belangrijk daarbij is o.a. de vindbaarheid (SEO), flexibiliteit, inrichting van autorisatieniveaus (rollen & rechten), performance, zoekfunctionaliteit, meertaligheid en social media integratie. Blink zal zelf de vormgeving verzorgen.
Blink is een jonge uitgeverij met passie voor kinderen en onderwijs. Blink ontwikkelt sprankelende, educatieve concepten voor thuis en op school. De missie van Blink is om kinderen uit te dagen om te leren en zichzelf en hun talenten te ontwikkelen. PLOT26 is een nieuwe, 100% digitale en interactieve lesmethode Nederlands die opleidt van 1F naar 4F. De vier verhalen zijn de ankerpunten van PLOT26. Ze worden afgewisseld met cursussen: lezen, schrijven en fictie.
“Bij Blink Educatie maken we vernieuwende, digitale lesmethodes waarbij het bereiken van de leerling het uitgangspunt is. Onze lesmethodes zijn erop gericht om leerlingen te prikkelen, nieuwsgierig te maken en vooral veel zelf te laten ervaren en ontdekken. Dit vanuit de wetenschap dat wanneer leerlingen zelf actief zijn, ze zich sneller ontwikkelen, en ze ook leerstof beter begrijpen, en langer onthouden”, zegt Eelco Heuvelmans, project manager digital bij Blink.
Heuvelmans: “Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met Swigle. Zij hebben zich bewezen als een betrouwbare en flexibele technische partner die staat voor hetgeen ze beloven en dat allemaal strak binnen de gestelde deadlines”.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.