Industry Wire

Geplaatst door Dimension Data

Tech Trends 2019: grootse rol voor robotic process automation

Utrecht – Dimension Data, global technology integrator en managed services provider, bracht afgelopen week het rapport Tech Trends 2019 uit dat ontwikkeld is door zijn team van technologie-experts. Hierin zijn trends opgenomen, die in 2019 het technologielandschap op het gebied van customer experience, cybersecurity, digital business, digitale infrastructuur, de digitale werkplek, technologische toepassingen en services gaan bepalen. Ettienne Reinecke, Group CTO, verwacht dat in 2019 de digitale transformatie eindelijk werkelijkheid wordt. Hij voorspelt een grote, branchebrede disruptie doordat innovatieve organisaties inzien dat langetermijnprojecten vruchten gaan afwerpen.

De vaak genoemde – maar zelden voltooide – transformatieprojecten komen tot leven dankzij baanbrekende technologieën die steeds volwassener worden, zoals artificial intelligence (AI), machine learning en gerobotiseerde procesautomatisering.

Ettienne Reinecke: “Tot nu toe sprak onze sector enigszins theoretisch over innovatieve technologieën zonder een duidelijk beeld te geven van hoe deze krachtige, nieuwe innovaties te gebruiken zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan analytics, machine learning, AI, blockchain en containers. Dit begint nu te veranderen. Disruptieve technologieën worden steeds meer toegepast. De meest innovatieve bedrijven zullen in 2019 indrukwekkende voorbeelden van digitale transformatie in actie laten zien, en in de komende drie jaar zullen er nog veel meer op de markt komen. Ze zullen dan zo stevig verankerd raken in de kernprocessen en -technologieën die we gebruiken, dat we ze als alledaags gaan beschouwen. 2019 is het jaar dat de zogenoemde trailblazers de fast-followers achter zich laten. We gaan aanzienlijke machtsverschuivingen tussen sectoren zien.”

Het rapport Tech Trends 2019 is ontwikkeld door technologiedeskundigen van Dimension Data en identificeert vijf nieuwe trends die het bedrijfstechnologielandschap in 2019 zullen bepalen.

  • Robotic process automation gaat customer experience veranderen: de exponentiële groei in robotic process automation – zoals machine learning, AI en heuristische, neurale netwerken – biedt bedrijven de mogelijkheid om scenario’s te combineren, inzicht te vergroten en realtime voorspellende beslissingen te nemen over de behoeften en het gedrag van hun klanten.
  • Organisaties richten zich op cloudgebaseerde cybersecurityplatformen: frequente high-profile cyberbeveiligingsinbreuken in 2018 zullen ervoor zorgen dat er in 2019 meer leveranciers van cloudbeveiliging komen. Cloudgebaseerde beveiligingssystemen zijn gebouwd met open API’s, wat betekent dat beveiligingsteams nieuwe technologieën snel en relatief eenvoudig kunnen integreren in het platform. Dit zorgt ervoor dat klanten zicht houden op het snel veranderende bedreigingenlandschap.
  • Infrastructuur wordt programmeerbaar van begin tot eind: bedrijven zullen zich abonneren op meerdere cloudplatformen en steeds meer gebruikmaken van Software-as-a-Service (SaaS). End-to-end programmeerbaarheid betekent dat organisaties zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen in de business en meer kunnen eisen van hun applicaties en data.
  • Applicaties worden intelligenter en op maat gemaakt: het komende jaar gaan we applicaties zien, die input van gebruikers verzamelen en wijzigingen aanbrengen in hun eigen functionaliteit om de gebruikerservaring te verbeteren. AI en machine learning gaan een belangrijke rol spelen in het assisteren van werknemers om productiever te werken.
  • De waarde van data wordt de kern van de digitale transformatie: in de komende periode verschuift de focus in toenemende mate naar de werkelijke waarde van data, wat zorgt voor een nieuwe zoektocht om telemetrie in te bedden, en data te verzamelen en te verrijken. Uiteindelijk vormt data de kern van de digitale transformatie en wordt de bron van nieuwe inkomsten die de traditionele inkomsten overstijgen. Dit zal leiden tot een verandering in informatiearchitecturen, waardoor het nodig wordt om rich data te creëren, die IT-investeringen stimuleren.

Download het volledige rapport om meer te lezen over elk van deze technologie trends.

Dimension Data, opgericht in 1983 en met een omzet van 8 miljard dollar, is wereldwijd marktleider in het ontwerpen, optimaliseren en managen van moderne technologieomgevingen. Hierdoor kunnen klanten data ten volle benutten in dit digitale tijdperk door deze om te zetten in informatie en daar inzichten uit te winnen. Dimension Data heeft 28.000 werknemers in 47 landen. Het bedrijf brengt de beste technologie ter wereld van marktleiders en nichepioniers samen – aangevuld met de dienstverlening die klanten nodig hebben – van consulting, technische en supportdiensten tot en met volledige managed services. Dimension Data is trots lid van de NTT Group. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.

Alle bedrijfs-, product- of dienstennamen, handelsmerken, logo’s en merken in dit persbericht blijven eigendom van de respectievelijke eigenaren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht