Teradata Demand Chain Management optimaliseert de voorraadniveaus

Vandaag maakt Teradata (NYSE: TDC), marktleider in analytische data platformen, applicaties en diensten, de algemene beschikbaarheid van de nieuwste versie van zijn Teradata Demand Chain Management bekend. Deze software voorspelt nauwkeurig de consumentenvraag en synchroniseert het vermogen van de retailer om hieraan in elk verkoopkanaal te kunnen voldoen. Hierbij actualiseert de software voortdurend de voorraadvereisten door zelfs de meest complexe supply chains.
Teradata Demand Chain Management is direct ook in de cloud beschikbaar, een implementatieoptie die data driven retailers in staat moet stellen nog sneller voordeel te halen uit de voorspellingskracht van de software zonder extra infrastructuuruitbreidingen.
In Nederland heeft warenhuisketen HEMA de software reeds met succes geïntegreerd. “Voor mij betekent een data driven business het vermogen om de vraag te voorspellen en de voorraad aan te vullen op basis van het feitelijk winkelgedrag van de klant. Teradata Demand Chain Management helpt ons een hoger niveau in onze klantenservice te bereiken en de voorraden te beperken”, aldus Alex Jonker, bestuurslid en Supply Chain & E-commerce Manager bij Hema.
Mardie Noble, VP en Demand Chain Management Product Strategy & Engineering voor Teradata, voegt hieraan toe: “Een focus op omnichannel retail is vandaag de dag noodzakelijk geworden. De grootste uitdaging daarbij is een nauwkeurig beeld van de vraag over alle kanalen heen. Teradata Demand Chain Management, on premise of in de cloud, levert de meest accurate voorspellingskracht voor de retailsector daar waar het cruciaal is en op een moment in de aankoopbeslissing van de klant.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.