Geplaatst door The Legal Company B.V.

The Legal Company plaatst arbeidsjurist in de Cloud voor MKB. Einde aan onoverzichtelijke archiefkasten en vergeten contracten

Door notificaties en advies rondom contractvernieuwing van personeel voorkomen bedrijven onnodige kosten en juridisch dispuut.

The Legal Safe Service heeft tot doel ondernemers te ontzorgen en voorziet in een volledig en up-to-date arbeidscontractenpakket. Dat is vooral actueel bij de invoering van de Wet Werk & Zekerheid die deels vanaf 1 juli 2014* zal worden ingevoerd. The Legal Safe Service combineert persoonlijke aandacht van de arbeidsjurist met geautomatiseerde diensten om de kosten zo laag mogelijk te houden. De abonnementsdienst is er vanaf 27 EUR per maand en is af te sluiten via www.thelegalsafe.nl

“Ondernemers willen ondernemen. Het hebben van personeel en goed voor ze willen zorgen, hoort daarbij maar brengt ook een hoop rompslomp met zich mee. Dat weet ik zelf ook als ondernemer en ik zie het elke dag bij mijn klanten”, zegt mr. Hella Vercammen oprichter/eigenaar van The Legal Company en bedenker van de The Legal Safe Service. “Wij ondernemers willen het goed regelen voor onze mensen. Tegelijkertijd hebben DGA’s zelden een voorliefde voor juridische details, waardoor er zaken worden vergeten die onbedoeld voor veel kosten en gedoe zorgen. Bankzaken en administratie worden ook al jaren in de cloud afgehandeld. Het wordt tijd dat ook HR en arbeidsrecht-advies zich dat gemak toe-eigent.

Er verandert binnenkort veel in het arbeidsrecht door de invoering van de Wet Werk & Zekerheid. Bedrijven moeten daar hun contracten en processen op aanpassen omdat bestaande afspraken hun wettigheid kunnen verliezen. De wijzigingen zijn bedoeld om met name flexwerkers richting vaste dienstverbanden te helpen. Als werkgevers in de nieuwe situatie bijvoorbeeld vergeten een maand voor het verlopen van een contract aan de medewerker schriftelijk te bevestigen dat zijn contract wordt verlengd of eindigt, dan zijn zij een extra maand loon schuldig.

The Legal Safe Service zorgt altijd voor tijdige waarschuwingen voordat overeenkomsten verlopen om dat soort stevige ‘boetes’ te voorkomen.

De HR-archiefkast

We kennen het allemaal wel van MKB-bedrijven; digitale bestanden van contracten die overal en nergens op de server staan maar waar niemand overzicht over heeft. Of nog erger, in de kamer van degene die over HR gaat staat de overvolle HR-archiefkast waarvan de sleutel vaak zo goed is opgeborgen dat mensen er soms niet bij kunnen als hun collega vrij is. Of dat vertrouwelijke documenten juist helemaal niet goed beschermd zijn omdat iedereen weet waar de sleutel ligt. Dit soort zaken zijn een doorn in het oog van de ondernemer die belang heeft bij een geordende bedrijfsvoering. The Legal Safe Service vervangt de zwervende documenten en de archiefkast niet alleen maar ontzorgt de ondernemer en/of de HR-manager ook door te zorgen voor de juiste inhoud van contracten, herinneringen en advies.

De arbeidsdocumentatie

Met het online portaal is de ondernemer verzekerd van juridisch correcte en complete arbeidsdocumentatie. Onderdelen van het pakket zijn:

– een arbeidsovereenkomst voor bepaalde en onbepaalde tijd
– een personeelsgids met algemene arbeidsvoorwaarden
– een algemeen reglementen handboek met o.a. een ziekteverzuim, – social media, – huishoudelijk, – bedrijfseigendommen reglement etc.
– voorbeeld brieven voor dossieropbouw
– telefonische en online helpdesk voor gebruik van de arbeidsdocumentatie

* onder voorbehoud dat het wetsvoorstel WWZ door de Eerste Kamer wordt goedgekeurd.