The Media Nanny breidt activiteiten uit naar Saoedi-Arabië en opent kantoor in Riyadh in samenwerking met strategisch partner Circulate
Naast de bestaande vestigingen in Amsterdam, Dublin en Lissabon, wordt Riyad het centrum voor de toonaangevende creatieve bureaus
Amsterdam, Nederland – 14 november 2024 – The Media Nanny, het internationaal gerenommeerde creatieve PR- en communicatiebureau, en Circulate, bekroond digitaal en strategisch marketingbureau, kondigen vandaag hun uitbreiding naar het Midden-Oosten aan. In 2025 openen zij een nieuwe vestiging in Riyad, Saoedi-Arabië. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de regio, aangezien beide bedrijven hun expertise en talent bundelen om een alternatief te bieden voor de grotere gevestigde bureaus.
The Media Nanny, met haar hoofdkantoor in Amsterdam, werkt wereldwijd samen met een gevarieerd en hooggewaardeerd klanten repertoire, waaronder artiesten zoals Mochakk, Gianluca Vacchi, Lilly Palmer, GORDO, evenementen organisaties zoals ID&T Group, Audio Obscura, EXIT Festival en merken als Porsche, Audemars Piguet, Havana Club, The Pacha Group en FIVE Hotels and Resorts. Circulate staat bekend om hun unieke marketing campagnes voor vele muziek- en cultuur pioniers, waaronder Oliver Heldens, Circoloco, Mochakk, Jägermeister, White Claw en MAC Global.
De afgelopen jaren hebben beide bureaus in zowel Saoedi-Arabië als de Verenigde Arabische Emiraten aan verschillende grootschalige campagnes gewerkt, zoals Soundstorm Festival, Balad Beast, XP Music Futures en MDLBEAST Records. Dit strategische partnerschap is een logische voortzetting van hun samenwerking, waarmee zij hun klanten in de regio een 360-graden aanpak kunnen bieden. Circulate’s mede-oprichter, David De Valera, benadrukte het belang van dit partnerschap: “We hebben de enorme groei van de creatieve industrieën in de regio van dichtbij meegemaakt. Deze sectoren hebben onafhankelijke, flexibele bureaus nodig die de regio, de nieuwe ecosystemen en de cultuur goed begrijpen, maar ook het wereldwijde marketinglandschap.”
Zowel The Media Nanny als Circulate hebben een sleutelrol gespeeld in de lancering en groei van MDLBEAST, het baanbrekende entertainmentbedrijf uit Saoedi-Arabië. The Media Nanny heeft daarnaast PR campagnes geleid voor nieuwe unieke uitgaanslocaties zoals Beast House en Attaché, evenals voor evenementen, zoals de Formula 1 Saudi Arabian Grand Prix, het Women to Women-initiatief van Alicia Keys en de FEI World Cup Finals in Riyad, en is daarmee vanaf het begin onderdeel geweest van de explosieve groei van de dynamische sport- en entertainment industrie in het land.
José Woldring-Walker, oprichter en CEO van The Media Nanny, kijkt uit naar de uitbreiding: “Vanaf de eerste keer dat ik in Saoedi-Arabië aankwam, voelde ik me enorm geïnspireerd door de energie van de mensen en door de ideeën van onze klanten. In de afgelopen vier jaar hebben we een sterk trackrecord opgebouwd en, dankzij het vertrouwen van onze klanten, succesvolle internationale campagnes opgezet en uitgevoerd. Onze prioriteit is nu om deze kennis en expertise verder in te zetten voor klanten die voorop willen lopen in Saoedi-Arabië en de bredere regio. Er is dan ook geen betere stad dan Riyad om onze nieuwe vestiging te openen en van daaruit zowel nieuwe als bestaande klanten te bedienen.”
Marcus O’Sullivan, mede-oprichter van Circulate, benadrukt de unieke aard van de samenwerking: “Onze samenwerking met The Media Nanny stelt ons in staat om ons internationale netwerk en ervaring in te zetten voor onze partners. Wij willen het beste regionale talent aantrekken om, samen met onze bestaande teams, een ongeëvenaard creatief platform voor het Midden-Oosten te bieden.”
Met een vestiging in Riyad zetten The Media Nanny en Circulate hun bewezen succes voort op het gebied van strategische marketing, PR, creativiteit en communicatie. Samen bieden ze een ingang in de groeiende sectoren op gebied van cultuur, entertainment en toerisme in de regio, en verstevigen ze hun positie als toonaangevende bureaus in Saoedi-Arabië en daarbuiten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.