the peoples valley bouwt nieuwe website voor Sandd

De opdracht
De vraag van Sandd voor de nieuwe website was tweeledig. Als eerst ging het om een betere indeling van de structuur, meer afgestemd op de doelgroepen. Daarnaast was ook de inmiddels verouderde huisstijl aan verversing toe. Ook is the people’s valley gevraagd voor front- en backend, plus hosting.
Een nieuwe insteek
Om de website qua inhoud en interactie sterker te maken is gekeken naar de behoeften van de belangrijkste doelgroepen. Wanneer we dat weten, kunnen we bepalen wat hun doel op de website is en een doorvertaling maken naar relevante content. De belangrijkste doelgroepen zijn potentiële en bestaande klanten. Deze bezoeken sandd.nl om Sandd te leren kennen of geholpen te worden. Om dit te bewerkstelligen is het principe van verleiden, informeren & converteren toegepast in verschillende lagen van de website. Op deze manier bereikt iedere doelgroep zo snel mogelijk haar doel. Met andere woorden: voorheen was sandd.nl vooral ‘inside-out’, nu juist ‘outside-in’.
Hereiking huisstijl
Sandd is in 1999 klein begonnen en positioneerde zichzelf regelmatig op rebelse wijze. Nu, 14 jaar later, is de organisatie modern en volwassen en wil zich ook zo presenteren. Aan de visuele elementen van het merk mocht niet veel veranderd worden, gezien de herkenbaarheid moest blijven. Echter konden we wel een nieuwe mix maken van wat bestond, waarbij Sandd de lat voor zichzelf hoog heeft gelegd.
the people’s valley, Sandd, en communicatiebureau Ara hebben vanuit het logo een nieuwe vormtaal ontwikkeld, die vanuit de homepage op alle pagina’s terug komt. Dit alles uiteraard gestoeld op de merkwaarden van Sandd: kracht, efficiëntie & succes. Deze wisselend dynamische opzet van vormen (die als poststukken gezien kunnen worden) zullen in alle uitingen gebruikt worden, zodat Sandd deze vormtaal kan claimen. Daarnaast is voor de content gekozen voor een blonde en ruime stijl, die aansluit op meerdere trends in de online wereld. Het resultaat is een unieke stijl die met beperkte inzet impact maakt – zonder aan de herkenbaarheid van het merk af te doen.
De website is in slechts enkele maanden ontwikkeld, waarbij alle disciplines betrokken zijn. Interaction design is met de klant van start gegaan, parallel daaraan ging Visual design in gesprek met Sandd en haar communicatie bureau Ara. Na een aantal soepel verlopende designpresentaties was er goedkeuring op het ontwerp, en konden front- en back-end aan de slag. Front-end heeft daarbij de kersen op de taart gezet door mee te denken over gedrag en animaties. De site is ontwikkeld op Sitecore, waarop later ook overige deelsites geplaatst kunnen worden.
Met gepaste trots
Het nieuwe Sandd.nl heeft met haar hereikte online presence een enorme stap gemaakt. Niet alleen op visueel gebied, maar ook qua usability voor haar bestaande klanten en prospects. Inmiddels zijn ook onze ‘zusjes’ Veritate (e-mailmarketing) en Mobtu (mobiel experiences) aangehaakt om Sandd nog verder te brengen.
the people’s valley heeft met Sandd een bijzonder partnership, iets wat wij terugzien in de samenwerking en ook zeker het eindresultaat.
De nieuwe website van Sandd is in relatief korte tijd ontwikkeld en live gegaan. Daarbij hadden we ambitieuze doestellingen waaronder het verdubbelen van het aantal bezoekers. Dit is al in de eerste maand gerealiseerd, dus die stellen we fors naar boven bij.“ Erik Klinge, Manager Marketing & Communicatie Sandd
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.