Industry Wire

Geplaatst door SushiPoint

Thuisbezorgd roept SushiPoint uit tot beste bezorgketen van Nederland

ZEIST/HILVERSUM, 22 maart 2023 – Bezorg- en afhaalketen SushiPoint heeft dit jaar met overmacht de Thuisbezorgd-award voor beste bezorgketen gewonnen. Daarmee liet het Nederlandse bedrijf grote internationale concurrenten als Domino’s, New York Pizza en McDonald’s achter zich.

 

SushiPoint won vorig jaar al de award voor ‘Beste Nationale Keten’ en kreeg toen 50.000 stemmen van de klanten van Thuisbezorgd. Dit jaar nam het bedrijf het op tegen de grote internationale bezorgreuzen. Op basis van alle reviews in 2022 werden de beste twaalf bezorg- en afhaalrestaurants geselecteerd. Daar konden klanten op stemmen. Uiteindelijk reikte Thuisbezorgd in Zeist diverse awards uit voor lokale restaurants en restaurants in specifieke categorieën. De hoofdprijs waar iedereen op wachtte was echter de award voor de beste keten. Die ging naar SushiPoint.

Het platform heeft dit jaar geen aantallen stemmen bekend gemaakt. ,,Maar er is ons wel verteld dat we overtuigend, met een straatlengte verschil hebben gewonnen”, zegt eigenaar Hajo Bertrand, die SushiPoint dertien jaar geleden zelf oprichtte. ,,Voor een relatief kleine speler met veertig vestigingen zoals wij is het een topprestatie als je als Nederlands bedrijf wint van de grote internationale ketens met soms wel honderden vestigingen. Als je het voor elkaar krijgt dat zoveel mensen op je stemmen, dan doe je het goed.”

 

Bertrand begon dertien jaar geleden in Hilversum met één scooter, één bezorger en één sushi-chef in de keuken en nam zelf de bestellingen aan. Al snel opende hij een tweede vestiging in Zeist en breidde de keten uit naar heel Nederland. De laatste jaren groeit SushiPoint snel. Begin dit jaar opende de keten zijn 40ste vestiging in Woerden. Er werken nu ruim 1500 mensen. Met hen gaat Bertrand het winnen van de award dit voorjaar feestelijk vieren, belooft hij.

Van links naar rechts: Scarlett MacGillavry, Manager Operations SushiPoint,Jeffrey van den Nieuwenhuijzen, key accountmanager Thuisbezorgd,Hajo Bertrand, CEO SushiPoint,Coskun Yucel, Chief Marketing SushiPoint

Volgens Thuisbezorgd heeft SushiPoint de winst te danken aan de kwaliteit van het eten, de snelle bezorging, het vriendelijke personeel en de uitstekende service. De reden dat de restaurants zo hoog scoren op het gebied van klanttevredenheid, komt onder meer omdat de keten zijn reviews goed in de gaten houdt. Bij een slechte review neemt SushiPoint meteen contact op met de klant om te kijken wat er verbeterd kan worden. Bertrand: ,,Ons credo luidt: ‘SushiPoint makes you smile’, dus hier doen we het voor. We willen iedereen blij maken. Daarom is het winnen van de prijs voor beste bezorgketen van Nederland fantastisch. We kunnen niet meer dan trots zijn.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht