TIE Kinetix genomineerd voor B2B Marketing Award

TIE Kinetix (EURONEXT AMSTERDAM: TIE), een software-as-a-service (SaaS) aanbieder van leadgeneratie en verkoopconversie oplossingen, kondigt aan dat het tot finalist is benoemd in de 2014 B2B Marketing Awards in de categorie “Best Channel Marketing Initiative”. TIE Kinetix wordt erkend voor haar werk met Unify (voorheen Siemens Enterprise Communications) door zorg te dragen voor directe updates in het partnerkanaal van Unify gedurende de wereldwijde rebranding in 2013.
Digital Channel, Unify’s marktleidende channel marketingprogramma, is gebouwd op TIE Kinetix’s Demand Generation oplossing en heeft een integrale rol gespeeld in het merk- en communicatiemanagement in haar partnerkanaal sinds 2001. In 2011 heeft Siemens Enterprise Communications de strategische keuze gemaakt om de merknaam wereldwijd te veranderen in “Unify” en kwam toen voor verschillende uitdagingen te staan. Niet alleen diende al het marketing & communicatiemateriaal van Siemens Enterprise Communications te worden aangepast, maar ook moesten alle marketingmaterialen en communicatie op hetzelfde moment in het partnerkanaal geupdate worden. Dit was een omvangrijke operatie omdat het operationele marktgebied van Unify ruim 80 landen en 14 talen beslaat.
Op 5 oktober 2013 heeft Unify haar nieuwe merknaam gelanceerd en, met behulp van TIE Kinetix’s krachtige Demand Generation en verkoopconversie oplossingen, waren alle nieuwe campagnes en de nieuwe Unify content & verkoop tools direct beschikbaar voor het wereldwijde partnerkanaal. TIE Kinetix bood hiermee de Unify partners de mogelijkheid om de dagelijkse gang van zaken voort te zetten, zonder kostbare, risicovolle onderbrekingen of inzet van eigen mensen voor het updaten van hun systemen.
“Het aangaan van een rebranding is een arbeidsintensieve taak die impact kan hebben op de effectiviteit in het partnerkanaal,” zegt Robin Pilcher, Head of Global Channel Marketing bij Unify. “Als een channel georiënteerd bedrijf is onze voornaamste focus op alle zaken die wij kunnen doen om onze partners succesvol te maken. TIE Kinetix’s oplossing helpt ons niet alleen om de content op de pagina’s van de partners in real-time te updaten, maar daarnaast ook om alle nieuwe campagne & communicatiematerialen aan te leveren op het moment dat de nieuwe merknaam werd aangekondigd. Dit heeft ervoor gezorgd dat onze partners zonder afleiding door konden gaan met hun dagelijkse business met direct de juiste content voor hun marketing en verkoop van Unify oplossingen.”
“Zorgdragen voor merk controle en integriteit door het gehele partnerkanaal is voor bedrijven zoals Unify, die opereren in vele landen, markten en sterk afhankelijk zijn van het partnerkanaal voor verkoopomzet, essentieel,” zegt Jan Sundelin, CEO van TIE Kinetix. “TIE Kinetix zet zich volledig in om ervoor te zorgen dat de marketingcommunicatie van onze klanten altijd in real-time en eenduidige wordt gedistribueerd door het partnerkanaal om effectief vraag te genereren. De nominatie voor de B2B Marketing Award is dan ook een erkenning voor onze toewijding aan wereldwijde merken met groeiende partnernetwerken.”
De B2B Marketing Awards, gelanceerd in 2005, richtten zich op het erkennen van excellentie in de B2B Marketing. Dit jaar zijn er een recordaantal van inzendingen over 28 categorieën. De winnaars zullen worden aangekondigd op een award ceremonie op 20 november 2014 in Londen, Verenigd Koninkrijk. Bekijk de volledige lijst met genomineerden hier. Volg de conversatie op Twitter via de #B2BAwards hashtag.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.