Industry Wire

Geplaatst door Interactive Intelligence

T-Mobile Oostenrijk kiest voor Cloud-based Contact Center oplossing van Interactive Intelligence

T-Mobile Oostenrijk, onderdeel van Deutsche Telekom, heeft gekozen voor de contact centeroplossing van Interactive Intelligence ter ondersteuning van de 500 agenten in de twee vestigingen.

Het Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence werd geselecteerd vanwege de flexibiliteit, de beschikbaarheid van Europese datacenters voor toepassing in de cloud en de bewezen ervaring bij meer dan 5000 klanten over de hele wereld.

T-Mobile laat de klanten profiteren van de verhoogde efficiency en de state-of-the-art technologie, beide vormen een essentiële ondersteuning van de servicekanalen en de facilitaire call center partners.

CIC zal het onlangs door T-Mobile opnieuw gelanceerde project ‘European Routing Platform Customer Service’ (ERPCS) ondersteunen. Dit platform is ontworpen als een boost voor de flexibiliteit, het integreren van outbound campagnes, het terugbrengen van de kosten en het toevoegen van mogelijkheden voor het routeren van niet-spraakgebonden berichten.

“Interactive Intelligence heeft zich erg ingezet om aan onze zeer hoge eisen te voldoen,” zegt Werner Weiss, project manager van T-Mobile. “De flexibiliteit van CIC, de optie om vanuit de cloud te opereren en de prijs-kwaliteitverhouding zijn de belangrijkste redenen die ons overtuigd hebben. Maar de beslissende factoren waren toch de zeer positieve indrukken bij de referentiebezoeken aan klanten en de professionele benadering van de projectplanning door Interactive Intelligence.”

Het CIC-project gaat naar verwachting live in de zomer van 2013. De verschillende betrokken partijen in het project, de deskundigen vanuit de verschillende werkvelden en de projectteams van T-Mobile en Interactive Intelligence, zijn al gestart met de werkzaamheden. De teams hebben samen systeemvereisten uitgewerkt en zijn gestart met het implementeren. Ook de eerste trainingssessie van specialisten van Interactive Intelligence en T-Mobile heeft al plaats gevonden.


Over T-Mobile
T-Mobile Austria heeft 4,076 miljoen klanten en is de een na grootste aanbieder van mobiele telefonie in Oostenrijk. Het bedrijf staat bekend om de innovatie in de telecombranche. De beide merken ‘T-Mobile’ en ‘gelering’ richten zich twee verschillende doelgroepen. T-Mobile opereert onder de slogan "Life is for sharing" en biedt innovatie op het gebied van smartphones, dienstverlening en applicaties. Het merk tele.ring is de succesvolle “value for price” leider in de Oostenrijkse telecommarkt.
In 2011 investeerde T-Mobile meer dan € 100 miljoen in het netwerk met een specifieke focus op het uitrollen van HSPA+ en het next generatie mobiele netwerk LTE. T-Mobile Oostenrijk heeft 1400 medewerkers. In 2011 ontving het bedrijf van AO Hewitt een prijs als aantrekkelijkste werkgever in Oostenrijk. Het hoofdkantoor van T-Mobile, het T-Center, staat in Wenen. Naast 46 T-Mobile shops heeft de organisaties kantoren in Salzburg, Innsbruck, Graz en Klagenfurt.

T-Mobile Austria is onderdeel van Deutsche Telekom AG en hoort daarmee tot de leidende bedrijven in de telecom. Door de internationale aanwezigheid profiteren klanten van een breed aanbod in producten en diensten, zowel thuis als in het buitenland.

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (NASA: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 5000 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1400 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 23 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. De Benelux-kantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Culemborg. www.inin.com/nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht