Geplaatst door TomTom

TomTom versnelt de toekomst van rijden met nieuwe technologieën en partnerships

TomTom (TOM2) onthult vandaag nieuwe technologieën voor autonoom rijden met de lancering van TomTom AutoStream – een innovatieve map delivery service die voertuigen in staat stelt om een ‘horizon’ te bouwen voor de weg die voor hen ligt door het streamen van de laatste kaartdata van de TomTom-cloud. Daarnaast is TomTom MotionQ aangekondigd; een uniek voorspellend rijconcept gericht op het comfort van passagiers in zelfrijdend vervoer.

TomTom AutoStream is gelanceerd met twee partners: Baidu en Zenuity. TomTom MotionQ kan worden gezien in de nieuwe Rinspeed Snap; een robo-taxi conceptvoertuig die voor de eerste keer is onthuld tijdens CES.
Tot slot kondigt TomTom en Qualcomm aan dat ze samenwerken om nieuwe locatietechnologieën voor autonoom rijden te demonstreren. De combinatie van TomTom HD (high definition) Map met cameratechnologieën en GPS-data van het Qualcomm® Drive Data Platform, maakt een zeer betrouwbare en precieze localisering van connected car-applicaties en autonome voertuigen mogelijk.

Harold Goddijn, CEO van TomTom: “Of je nu praat over smart mobility, connected cars of autonoom rijden; de gemene deler is navigatietechnologie. De toekomst van mobiliteit is gebaseerd op een mix van HD- en real-time kaarten, geavanceerde navigatiesoftware en live-data van voertuigsensoren. Om deze toekomst mogelijk te maken, doen we dit jaar grote aankondigingen, zoals de lancering van TomTom Autostream, TomTom MotionQ en belangrijke partnerships met onder andere Baidu en Zenuity”.

TomTom won daarnaast een prestigieuze software-award en behaalde een primeur door alle drie de ranglijsten van de TIOBE Software Quality Award categorieën aan te voeren (grote, middelgrote en kleine projecten) door de beste autonavigatie-software voor klanten te leveren.

De TomTom booth op CES is te vinden in het Las Vegas Convention Centre, North Hall, booth-nummer 5226. TomTom demonstreert hier technologieën voor autonoom rijden en de belangrijkste technologieën voor kaarten, navigatie en verkeer.

TomTom MotionQ is te zien in het Rinspeed Snap conceptvoertuig bij de Harman showcase in het Hard Rock Hotel, Las Vegas. De demonstratie van TomTom en Qualcomm vindt plaats bij de Qualcomm Technologies’ automotive booth in het Las Vegas Convention Centre, North Hall, booth-nummer 5616.