Geplaatst door Universiteit Tilburg

TOP Week 2020 verwelkomt nieuwe studenten online en offline in Tilburg

Vanwege de coronacrisis maken nieuwe studenten in Tilburg dit jaar zowel online als offline kennis met elkaar, de stad en het studentenleven. De Tilburg Orientation Program (TOP) Week, de introductieweek voor studenten die gaan studeren aan Tilburg University, Fontys Hogeschool en Avans Hogeschool, vindt plaats van maandag 24 tot en met 28 augustus, met inachtneming van de RIVM richtlijnen die dan gelden.

Online TOP Week

TOP Week wordt aangeboden op een interactief platform, genaamd IntroCloud. Deelnemers kunnen door middel van een (web)app deelnemen aan de activiteiten; ze kunnen workshops volgen, een stadstour doen, de studie-, sport- en studentenverenigingen leren kennen en vragen stellen. Daarnaast is er in het platform informatie beschikbaar over de stad Tilburg en Tilburg University.

Ook offline

Offline kunnen deelnemers in het Willem II stadion een Pubquiz bijwonen, in het Spoorpark de Tilburgse verenigingen leren kennen op de Explore 013 Fair, en op de velden van het Tilburg University Sports Center hun sportieve kant laten zien bij de Sports Class. De definitieve insteek van de offline activiteiten zal afhangen van de RIVM-richtlijnen in augustus.

Een greep uit de activiteiten:

• Op maandag staat kennismaking met medestudenten centraal. Studenten leren hun groepje kennen en sluiten de dag met een pubquiz bij het Willem II stadion, waarin ze meer leren over Tilburg.
  • Dinsdag bezoeken deelnemers de Explore 013 (Online) Fair. Hier maken ze kennis onder andere met alle studenten-, studie- en sportverenigingen die Tilburg als studentenstad rijk is. Deze informatiemarkt vindt zowel online als offline plaats. ’s Avonds kunnen de deelnemers kennismaken met een van de vier grote studentenverenigingen in Tilburg tijdens “Meet The Big Four”. Deze activiteit vindt elke dag plaats: zowel online als offline bij de vier grootste studentenverenigingen.
  • Woensdag staat in het teken van de stad. Deelnemers leren Tilburg kennen door middel van een online stadstour. Het is ook mogelijk om de stad in real life te ontdekken middels een offline stadstour die over de week is verspreid. De befaamde TOP Cantus kan dit jaar natuurlijk ook niet ontbreken aan het programma. Op woensdagavond maken deelnemers kennis met deze Tilburgse traditie. Deze activiteit vindt online plaats, maar het is ook mogelijk om de TOP Cantus te bekijken bij een van de vier grootste studentenverenigingen.
  • Op donderdag kunnen de deelnemers online een sportles volgen om lekker actief te blijven; offline kunnen deelnemers bij het Tilburg University Sports Center hun skills laten zien. We eindigen de dag met een online symposium waarin het onderwerp “onzekerheid” vanuit meerdere perspectieven bekeken zal worden. Het is ook mogelijk om het Symposium te bekijken bij een van de vier grootste studentenverenigingen.
  • De laatste dag hebben deelnemers de mogelijkheid een workshop te volgen. ’s Avonds wordt TOP Week feestelijk afgesloten met het online TOP Festival. Ook deze activiteit is te volgen bij een van de vier grootste studentenverenigingen.

Inschrijven en programma

Gedetailleerde programma-informatie is te vinden op www.top-week.nl. Updates zijn ook te vinden op sociale mediakanalen: Instagram (topweek013) en Facebook (TOP Week).