Topfonds Gelderland investeert in Webtexttool

Topfonds Gelderland investeert in Arnhemse internetondernemers die bedrijven met online software helpen om effectieve teksten te schrijven

Apeldoorn, 28 juni 2017 – Bedrijven kunnen de content van hun website zodanig opstellen dat websites beter gevonden worden, maar dat websites ook nog eens beter converteren naar klanten. Het Arnhemse webtexttool heeft daarvoor voorspellende software ontwikkeld die realtime helpt bij het schrijven van zoekmachinevriendelijke en conversie verhogende teksten. Door een investering vanuit Topfonds Gelderland, verstrekt door fondsmanager participatiemaatschappij PPM Oost kan Webtexttool de software verder ontwikkelen en wereldwijd verkopen.

Financiële injectie draagt bij aan commerciële groei en werkgelegenheid
In de afgelopen twee jaar is het Webtexttool-platform ontwikkeld. Inmiddels heeft het platform meer dan 20.000 accounts. In de komende periode dient het commerciële gebruik van Webtexttool sterk te stijgen. De financiële injectie van Topfonds Gelderland helpt daarbij. Met de investering willen de Arnhemse ondernemers wereldwijd groeien. Topfonds Gelderland investeert vanuit het Innovatie- en Energiefonds Gelderland (IEG). Pieter Rhemrev, adjunct-directeur PPM Oost, over de investering: “De impact van internet blijft toenemen. Webtexttool stelt alle bedrijven in staat zelfstandig, tegen beperkte kosten, hun vindbaarheid online te vergroten. Vindbaarheid op internet is een aanjager van (online) groei. De markt voor SEO-tools ontwikkelt zich enorm. De groei van Webtexttool zorgt daarnaast voor hoogwaardige werkgelegenheid in de regio Arnhem.”

Over webtexttool
Het belang van internet als afzet en communicatiekanaal voor bedrijven blijft maar groeien. Marcel Leeman, CEO van Webtexttool: “Het vergroten van vindbaarheid is zonder Webtexttool alleen te realiseren door specialisten. Mensen die teksten schrijven voor op hun website of bedrijf (productomschrijvingen, blogs, persberichten, vacatures etc.) hebben veelal deze specialistische kennis niet. Veel content wordt daardoor niet geoptimaliseerd online geplaatst. Dat is enorm zonde omdat deze teksten vervolgens niet worden gevonden en weinig bijdragen aan de vindbaarheid en omzet van een bedrijf. Wij hebben deze specialistische kennis in onze software opgenomen en mensen krijgen tijdens het schrijven robotized realtime suggesties hoe ze hun teksten kunnen verbeteren. Alsof er een specialist over je schouders meekijkt. Omdat onze software heel betaalbaar is, bieden we daarmee zelfs kleine bedrijven de mogelijkheid om goede Google posities te behalen.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug