Industry Wire

Geplaatst door Toshiba

TOSHIBA TEC brengt thermische transferinktlinten op de markt geproduceerd in ’s werelds eerste 100% solventvrije productieproces

TOSHIBA TEC heeft heel bewust gekozen voor het verminderen van het gebruik van solventen. Tijdens het unieke SolFree® proces ontwikkeld door Armor, worden tijdens de coating van een inktlaag geen solvents gebruikt waardoor de etikettenprinters van Toshiba nog milieuvriendelijker kunnen printen. De meest gebruikte solvents worden namelijk op basis van olie vervaardigd en zijn daardoor schadelijk voor het milieu. Bovendien is olie een uitputbare bron waarmee voorzichtig moet worden omgegaan. Het gebruik van solvents op oliebasis vraagt ook om een speciale behandeling omdat ze schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid van mensen en bovendien sterk van invloed zijn op de opwarming van de aarde.

“Voor Toshiba is het heel belangrijk om duurzame producten te leveren. Het gebruik van ‘groene’ inktlinten op onze etikettenprinters biedt een aantal belangrijke voordelen. Het grootste voordeel van onze nieuwe solventvrije inktlinten is natuurlijk dat deze het milieu zo weinig mogelijk belasten”, stelt Tom Geerinck, Sales & Marketing Manager, TOSHIBA TEC Auto ID. “Het vermindert de koolstofvoetafdruk van een inktlint voor een etikettenprinter met maar liefst 70%. Een ander groot voordeel is dat het SolFree® proces ook kan worden toegepast in de backcoat. Deze backcoat is in het nieuwe proces verbeterd, waardoor de printkop beter wordt beschermd en dus langer meegaat. Dit levert zowel afval- als kostenvermindering op.”

Belangrijk te weten is dat dit unieke SolFree® proces in gebruik niet duurder is dan het standaard solventsproces, waarmee TOSHIBA TEC aantoont dat duurzaam niet noodzakelijk gelijk staat aan duurder. Bovendien garanderen deze solventvrije inktlinten exact dezelfde printkwaliteit en zijn er geen aanpassingen van de printerinstellingen nodig.

Dit is dus een belangrijke stap voorwaarts voor de industrie op het gebied van milieubehoud: “Door de milieuvriendelijke voordelen van de solventvrije inktlinten duidelijk aan te tonen, willen wij ertoe bijdragen dat duurzame producten de marktstandaard worden. Wij hopen dat op korte termijn steeds meer nationale en internationale organisaties overstappen op solventvrije producten, zeker in deze tijden waarin de lokale en internationale milieuregelgeving steeds strikter worden”, aldus Geerinck.

Corporate Social Responsibility (CSR) levert aanzienlijke voordelen op
TOSHIBA TEC heeft vorig jaar ongeveer 30 miljoen yen kapitaal geïnvesteerd en 880 miljoen yen kosten gemaakt op geconsolideerde basis met betrekking tot CSR. De investeringen gingen hoofdzakelijk naar preventiemaatregelen tegen de globale opwarming van de aarde en naar energiebesparende maatregelen. Dit bracht 1,8 miljard yen op. Verantwoordelijk gedrag betekent ook kostenefficiënt gedrag.

TOSHIBA TEC publiceerde recent haar 2010 versie van het jaarlijks CSR rapport waarin de sociale, milieu- en zakelijke invloeden van haar duurzaamheidsinspanningen staan beschreven, van het beheer van de milieu-impact op zinvolle manieren, het bijdragen tot de samenleving door “Monozukuri” tot het ontwikkelen van milieubewuste producten.

Meer informatie over SolFree® is te vinden op http://www.solfree-ttr.com/index.php/en/solfree.html

Het CSR rapport is na te lezen op: http://www.toshibatec.co.jp/csr/report/index.html

Over TOSHIBA TEC Corporation
TOSHIBA TEC Corporation beheert de productplanning, marketing, verkoop, het onderhoud en de distributie van barcodeprinters, POS-systemen (Point Of Sale), kassa’s, weegschalen, randapparatuur en software-informatiesystemen over heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe biedt totaaloplossingen voor industrie en retail, van advisering en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud.
TOSHIBA TEC Europe heeft haar hoofdkantoor in Brussel en telt drie divisies: Retail, Auto-ID en Services.

TOSHIBA TEC is een onafhankelijk werkend bedrijf van Toshiba Corporation, de zevende grootste producent van elektronische/elektrische toestellen en het 91ste grootste bedrijf ter wereld wat verkoop betreft. Toshiba is een wereldleider en vernieuwer in het ontwikkelen van high technology, een veelzijdige producent en handelaar van geavanceerde elektronische en elektrische producten die informatie- en communicatiesystemen overspannen.
Toshiba werd opgericht in 1875, en vandaag beheert zij een globaal netwerk van meer dan 740 bedrijven, met 204.000 personeelsleden wereldwijd en een jaarverkoop in 2009 die de 6,3 biljoen yen (US$68 miljard) overstijgt.

Voor meer informatie over TOSHIBA TEC POS-systemen, kassa’s, weegschalen, RFID-klare barcodeprinters, randapparatuur, retail en Auto-ID softwareoplossingen, kunt u terecht op de TERIS website via www.toshibatec-eu.be.

Voor redactionele informatie:
Gerline van Wijnen/ Hilde Mussche – Influx PR, tel: +31 (0)55 3663034 of gerline@influx-pr.com of hilde@influx-pr.com

Tenzij anders gespecificeerd en/of gecrediteerd zijn alle afbeeldingen, illustraties, tekst en tekeningen, logo’s en logotypes auteursrechtelijk beschermd door en/of handelsmerken van de respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht