Geplaatst door Infor

Transportbeheersoftware van Infor Nexus ondersteunt nu ook transport via meerdere vervoermiddelen door samenwerking met QAD Precision

Barneveld, 25 september 2019 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, gaat een samenwerking aan met QAD Precision, leverancier van softwareoplossingen voor transportbeheer. De wereldwijde transportbeheeroplossing van Infor Nexus biedt daardoor nu ook multi-carrier pakketverzendingsmogelijkheden. Infor Nexus is het grootste zakelijke, single-instance, multi-enterprise supply chain cloudnetwerkplatform ter wereld.

Infor Nexus combineert de kracht van het toonaangevende supply chain management-netwerk met IoT en Infor Coleman AI om wereldwijde bedrijven te helpen intelligentere, meer autonome supply chains te creëren. De ‘Infor Nexus Network Transportation Management’-oplossing orkestreert wereldwijde logistieke activiteiten via meerdere vervoermiddelen, vervoerders en etappes — en gaat verder dan de mogelijkheden van conventionele TMS-software (transport management systeem) — om de operationele prestaties, het inzicht in de supply chain en de totale uitgaven voor de vracht te beheersen. Dankzij de samenwerking met QAD Precision is het verzenden van pakketten nu ook mogelijk. Het is een aanvulling op opties als uitgebreide multi-mode rating, planning, en optimalisatie, die al in Infor Nexus beschikbaar zijn.

Steve Gardner, president van QAD Precision, licht toe: “QAD Precision en Infor Nexus geloven beide in de kracht van digitale transformatie om onze klanten te helpen bij het beheren van kritieke bedrijfsprocessen. Deze samenwerking biedt Infor Nexus-klanten een naadloze integratie van hun wereldwijde transportbeheersysteem met het wereldwijde multi-carrier netwerk van QAD Precision voor pakketverzending en tracking.”

“De pakketvolumes blijven groeien en het verzenden en volgen van pakketten via meerdere koeriers is voor veel internationale ondernemingen missiekritiek geworden,” aldus Gardner. “We kijken ernaar uit om met Infor Nexus samen te werken en zijn van mening dat deze samenwerking een uitstekende oplossing is voor de uitdagingen van Infor’s wereldwijde zakelijke klanten.”

Rod Johnson, EVP & GM, Americas bij Infor: “Infor Nexus maakt aanzienlijke prestatieverbetering mogelijk door digitale transformatie in de meest complexe supply chain-activiteiten. Bedrijven die streven naar een next-generation supply chain-netwerk dat realtime, intelligent en zelf-orkestrerend is, kunnen profiteren van de wereldwijde logistieke mogelijkheden van onze netwerktransportbeheeroplossing. Deze draagt bij aan een betere controle van vrachtuitgaven, geoptimaliseerde koeriersserviceniveaus en de multi-party-synchronisatie die noodzakelijk is om aan de belofte van de klant te voldoen. Deze nieuwe samenwerking breidt onze multimodale dekking uit met het snelgroeiende segment van pakketverzending.”

Volgens de marktanalyse van QAD Precision groeit de wereldwijde verzending van pakketten aanzienlijk. Tussen 2012 en 2016 steeg het gemiddeld met 5,8 procent en in 2017 met 17,3 procent. Kostenbeheer in combinatie met leveringen die veilig en conform afspraak zijn, worden steeds belangrijker voor supply chains met belangrijke verzendonderdelen.

De Infor Nexus Network Transportation Management-oplossing wordt tijdens Inforum 2019 getoond en gedemonstreerd. Inforum is het jaarlijkse klantenevent van Infor dat dit jaar van 23 tot 26 september in New Orleans plaatsvindt. Ga voor meer informatie naar: https://www.infor.com/products/infor-nexus.

Over QAD Precision

QAD Precision, een divisie van QAD Inc., (NASDAQ: QADA) (NASDAQ: QADB), biedt softwareoplossingen voor het verhandelen, verzenden en transporteren van goederen via een geïntegreerd platform. Marktleiders in elke regio van de wereld vertrouwen op de wereldwijde supportcentra van QAD Precision om duizenden vervoerders in te zetten en elke dag miljoenen transacties te beheren. De open architectuur is makkelijk te integreren met ERP- (enterprise resource planning) en warehouse managementsystemen en legacy oplossingen. Het bedrijf is ISO-gecertificeerd en ondersteunt bedrijven om de verzendkosten te minimaliseren en de ‘first-mile’ en ‘last-mile’ leveringen te optimaliseren, de naleving van gratis handelsovereenkomsten te automatiseren, vertragingen bij de douane te voorkomen en de risico’s van dynamische handelsomgevingen te beperken om hun concurrentievoordeel te maximaliseren. De klanten van QAD Precision zijn actief in verschillende markten, waaronder de financiële, publieke en logistieke sector, maar ook in life sciences, geavanceerde technologie, retail en educatie. Voor meer informatie, zie: www.qadprecision.com.

Over Infor
Infor is een wereldwijde leider in zakelijke, branchespecifieke cloudsoftware. Met 17.300 medewerkers en 68.000 klanten in meer dan 170 landen is de software van Infor software is ontworpen voor groei en vooruitgang. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Infor customers include:

• De top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven