Industry Wire

Geplaatst door Helder Marketing Services

TravelBird kiest voor Helder

TravelBird kiest voor de uitrol van haar Benelux mediastrategie per direct voor Helder.
Helder staat bekend om hun expertise op het gebied van direct response en is ‘pure player specialist’. Oprichters Dennis Klompalberts en Symen Jansma steken hun ambitieuze keuze niet onder stoelen of banken: “Eind dit jaar willen we 400% gegroeid zijn. Daar hoort een succesvolle mediastrategie bij. Onze nieuwe aandeelhouders wezen ons op Helder, dat al heel goed samenwerkt met een aantal van haar bedrijven.”
De oprichters doelen met de nieuwe aandeelhouders op de Samwer broers (o.a. bekend van Rocket Internet, Zalando, Trivago en eDarling). Sinds de succesvolle lancering van Zalando op de Nederlandse markt (bronzen Effie) zijn er uit dezelfde stal diverse nieuwe initiatieven aan de mediastrategieën van Helder toevertrouwd. Eigenaar en oprichter van Helder, Bart van Saarloos, legt uit: “De afgelopen vijf jaar zijn veel nieuwe pure players uit Duitsland zeer trouwe klanten van ons geworden. We kennen een nauwe en intensieve samenwerking. Het succes zit hem ook deels in die partnership.”
Het unieke in de aanpak van Helder zit ‘m in de manier van doormeting van de mediaresponse. Dit kan het beste wanneer het media-inzet van een online speler betreft. Zaken als visits, leads of conversie zijn dan zichtbaar. Bart van Saarloos: “Op zich hoeft het niet per se een pure player te zijn, we doen dit ook voor retailers als de BAS Group (MyCom, dixons, iCentre red.). Zij meten bijvoorbeeld aanwezigheid van hun klanten op de winkelvloer en in de winkelstraat zeer nauwkeurig. Wanneer onze klanten bereid zijn dit soort informatie met ons te delen kunnen wij aan de hand van de response en doelstellingen hun campagnes optimaliseren.”
Van Saarloos sluit af: “Veel mediabureaus denken nog steeds in ‘wat een GRP mag kosten’, terwijl wij praten over wat een visit, lead of conversie mag kosten. Dit zijn voor ons de bouwstenen voor een effectieve mediacampagne.”

Helder is een full-service bureau met een compact team van 14 gedreven mensen. Helder biedt strategie, advies, inkoop en productie voor media, drukwerk, concept en creatie. www.helderadvies.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht