Geplaatst door Whizpr

Trend Micro biedt meest complete security voor cloud- en container-workloads

Amsterdam – Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, introduceert de meest complete alles-in-één security-oplossing in de markt voor het beschermen van zowel cloud- als container-workloads. De voorsprong is het gevolg van onlangs gelanceerde container security-mogelijkheden, toegevoegd aan Trend Micro Deep Security, om bescherming naar een hoger niveau te tillen gedurende de volledige DevOps-lifecycle en runtime stack.

Containers worden in toenemende mate gebruikt en moeten worden beschermd, van virtuele servers en datacenters tot aan publieke en private cloud-workloads. Vooraanstaande organisaties brengen hun applicatie-ontwikkelteams, IT-operations en security-team samen om bedrijven te helpen bij het sneller leveren van geautomatiseerde, veilige applicaties. Trend Micro verbindt teams met technologie-tools die security integreren in het proces, waarbij wordt voldaan aan zowel compliance-behoeften als risicobeperkingen.

“Klanten beschermen hun containers al enkele jaren met onze technologie en we zijn trots dat we ons aanbod nu aanzienlijk uitbreiden”, zegt Steve Quane, Executive Vice President, Network Defense & Hybrid Cloud Security bij Trend Micro. “In tegenstelling tot veel van de eenmalige point-solutions in de markt, voorziet ons aanbod klanten van geautomatiseerde build-pipeline container image scanning, en uitgebreide runtime-bescherming voor volledig inzicht en controle. Onze sterke tool voor container- en workload-security in elke omgeving is daarbij uniek.”

Dough Cahill, Senior Analyst en Group Director bij Enterprise Strategy Group, licht toe: “De reikwijdte van dit nieuwe aanbod kan ontwikkelaars verbazen. De voortdurende implementatie van applicatie-containers in productieomgevingen vereist beveiliging van het gehele build-ship-run-continuüm. Om die reden moet bescherming van de CI/CD-pijplijn voor container-omgevingen de functionaliteit bevatten om kwetsbaarheden, geheimen, malware en misconfiguraties te ontdekken voor vroege bescherming in het ontwikkelstadium. Ook moet het gedurende run-time kritieke bescherming bieden tegen bedreigingen voor on-prem- en cloud-host-, orchestration- en container-lagen.”

De nieuwe functies van Trend Micro’s container security-oplossing omvatten:
• Bescherming van de gehele DevOps-lifecycle – Trend Micro heeft zijn container image scanning uitgebreid met pre-registry scanning binnen de software build-pipeline. Dit biedt vroegtijdige detectie van kwetsbaarheden en malware, alsmede het scannen van de vertrouwde registry voor mogelijke, toekomstige bedreigingen. Deep Security scant nu tevens op ingebedde geheimen zoals wachtwoorden en private keys, en biedt compliance- en configuratie-validatiecontroles, alsook image assertion voor digitaal ondertekende images.
• Bescherming van de gehele stack – Trend Micro heeft de container-platformbescherming tijdens run-time van de container versterkt voor Docker en Kubernetes. Deep Security garandeert langdurige bescherming voor de host en containers gedurende run-time. Dit omvat ook Intrusion Prevention System-regels (IPS), integriteitsmonitoring voor het detecteren van gecompromitteerde instances van het platform, alsmede log-inspectie. Trend Micro inspecteert beweging van al het verticale en horizontale verkeer (oost, west, noord, zuid) tussen containers en platformlagen zoals Kubernetes en Docker.
• Bescherming met volledige controle – Om automatisering te vergroten en het aantal handmatige taken te verkleinen, kunnen security- en operations-teams die Trend Micro gebruiken nu elke command shell toepassen voor het uitvoeren van de API’s (Application Program Interfaces). Deze bijkomende optie garandeert volledige controle over policy-implementaties, automatisering van het monitoren, rapportages, en meer. Deze compleet nieuwe set aan representational state transfer (REST) API’s is ontwikkeld voor het automatiseren van security voor applicatieontwikkel- en operations-teams voor de container orchestration tools en run-time-omgevingen.

————-

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen – zowel vandaag als in de toekomst. Door slimme toepassing van onze XGen security-strategie, leveren wij onze innovatieve oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden: connected security voor hun datacenters, cloud-omgevingen, netwerken en endpoints. Onze connected threat defense maakt het eenvoudig om threat intelligence te delen. Ook biedt het centraal inzicht en onderzoek om organisaties zo veerkrachtig mogelijk te maken.

Met meer dan 6.500 medewerkers in 50 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence en onderzoek, beveiligt Trend Micro de connected wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.