Geplaatst door Trend Micro

Trend Micro introduceert geavanceerde smart factory security-oplossingen

Amsterdam – Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, introduceert vandaag zijn complete range aan smart factory security-oplossingen die zorgen voor optimaal inzicht en verbeterde beveiliging voor industry control system-omgevingen (ICS). Deze oplossingen beveiligen alle lagen binnen Industry 4.0 en beschermen tegen het groeiend aantal cyberrisico’s zodat werkzaamheden niet in gevaar komen.

Gartner (1) voorspelt dat in 2021 ongeveer 49 miljard IoT-apparaten verbonden zullen zijn en dat aantal zal in de toekomst alleen maar toenemen. Als slechts een klein percentage van die apparaten bestaat uit Industrial IoT-apparaten (IIoT) die industriële processen monitoren of aansturen, zal dit zeer waarschijnlijk zorgen voor een aanzienlijke toename in security-incidenten.

Bewijs van dit toegenomen risico is te vinden in het aantal gerapporteerde ICS-kwetsbaarheden dat in de periode 2017 tot 2018 toenam met meer dan 224 procent. Traditionele security-systemen zijn niet gebouwd om dergelijke omgevingen te beveiligen. Daarom heeft Trend Micro een nieuwe aanpak geïntroduceerd.

“In de race om het bouwen van connected industriële omgevingen, ontstaan security-gaten die IT- noch OT-teams kunnen beheren”, zegt Akihiko Omikawa, executive vice president of IoT security van Trend Micro. “We hebben geconstateerd dat security-oplossingen anders gebouwd moeten worden om in deze setting effectief te kunnen werken. Onze nieuwe producten zijn ontworpen voor Industry 4.0 en worden ondersteund door dertig jaar ervaring van Trend Micro en wereldwijde threat intelligence voor de beste overall beveiliging. Onze motivatie is klanten rust te bieden omdat ze weten dat hun smart factories op alle lagen en connecties zijn gedekt.”

Twee nieuwe oplossingen, die zijn gebouwd door TXOne – een bedrijf waarin Trend Micro een meerderheidsaandeel heeft – zijn beschikbaar om cyberrisico’s tegen te gaan in verbonden industriële omgevingen. Deze omvatten een industriële firewall en intrusion prevention system (IPS), EdgeFire en EdgeIPS, om de blootstelling van onveilige communicatiekanalen te minimaliseren en te beschermen tegen de exploitatie van kwetsbaarheden. De security-beheerconsole biedt tevens inzicht in de geïnstalleerde OT-onderdelen. De OT Defense Console werkt samen met de industriële firewall en IPS om managers te helpen de bron van aanvallen te achterhalen.

Naast deze nieuwe oplossingen, heeft Trend Micro twee bestaande producten voorzien van updates om deze optimaal te laten integreren met de nieuwe oplossingen. De eerste, Trend Micro Safe Lock TXOne edition, is gericht op het beschermen van algemene besturingssystemen, zoals Windows en Linux door het voorkomen dat malware en ongeautoriseerde applicaties kunnen draaien, ook als deze van een USB-apparaat komen. Vervolgens heeft Trend Micro Portable Security 3 een update gekregen waardoor het eenvoudig malware-besmettingen verwijdert in ICS-omgevingen.

De waarde van deze nieuwe smart factory-oplossingen neemt toe wanneer ze ingezet worden in een multi-layered security-aanpak naast bestaande Trend Micro hybrid cloud security- en network defense-oplossingen. Samen kunnen deze groep van smart factory-oplossingen aanvallen aanhoudend voorkomen en detecteren.

Kijk hier voor meer informatie over de smart factory security-oplossingen van Trend Micro.

———–

Over Trend Micro

Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen – zowel vandaag als in de toekomst. Door slimme toepassing van onze XGen security-strategie, leveren wij onze innovatieve oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden: connected security voor hun datacenters, cloud-omgevingen, netwerken en endpoints. Onze connected threat defense maakt het eenvoudig om threat intelligence te delen. Ook biedt het centraal inzicht en onderzoek om organisaties zo veerkrachtig mogelijk te maken.

Met meer dan 6.500 medewerkers in 50 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence en onderzoek, beveiligt Trend Micro de connected wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.