Industry Wire

Geplaatst door RTL

Triade Media en RTL breiden samenwerking met Ziggo Sport uit

Per 1 augustus 2016 wordt de samenwerking tussen Triade Media/RTL en Ziggo Sport geïntensiveerd. De partijen hebben hiervoor een meerjarige overeenkomst gesloten. Voor adverteerders worden de spot en branded content reclamemogelijkheden uitgebreid. Daarnaast kan er voor het eerst online geadverteerd worden op de website van Ziggo Sport Totaal middels pre-rolls en display.

Ziggo Sport is de gratis sportzender voor alle Ziggo-abonnees met digitale ontvangst. Het zwaartepunt ligt op de grote evenementen in de internationale en nationale topsport, aangevuld met de wekelijkse talkshow Peptalk en sport gerelateerde magazines en documentaires. Bij Ziggo Sport zijn alle Formule 1-wedstrijden live te volgen. De recente successen van de jonge Nederlandse coureur Max Verstappen zorgen voor hoge kijkcijfers. Ook populair is het voetbal uit de Spaanse Primera División. En vanaf augustus 2016 is de Engelse Premier League exclusief bij Ziggo Sport te zien.

De zender besteedt veel aandacht aan golf, tennis, NBA basketbal, rugby, atletiek, veldrijden, skiën, snowboard cross en beachvolleybal. Ook geeft Ziggo Sport ruim baan aan de Nederlandse competities met live hockey, basketbal, volleybal, korfbal en handbal.

71% van de kijkers is man, waarvan 42% in de leeftijdsklasse 20 – 49 jaar valt. Ziggo Sport is te vinden op kanaal 14.

Over Triade Media/RTL

Triade Media en RTL bundelden per 1 januari 2016 hun krachten voor de verkoop van spotzendtijd en branded content voor een breed palet aan nationale en internationale themakanalen in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht