Geplaatst door Triple

Triple lanceert FIFA academie Team Gullit

Alkmaar, 18 januari 2017 – Digitaal bureau Triple lanceert werelds eerste onafhankelijke FIFA academie Team Gullit. Voormalig Ballon D’Or winnaar Ruud Gullit is aangesteld als brand ambassador van het esports team.

Team Gullit geeft veelbelovende FIFA-talenten de kans om zich te ontwikkelen tot sterren van de nieuwe generatie. De academie ondersteunt haar spelers door middel van training en coaching om gestructureerd beter te worden. Ook begeleidt Team Gullit haar talenten in de omgang met social media, pers en alle andere aandacht die op hen afkomt.

“FIFA is erg populair in Nederland onder zowel de hardcore gamers als de meer casual gamers en dit zal de komende jaren nog meer gaan stijgen. Momenteel zijn enkele FIFA-talenten aangesloten bij de Nederlandse eredivisieclubs en spelen ze in de edivisie. De talenten die niet aangesloten zijn bij een eredivisieclub worden niet uitgenodigd voor de grote offline-toernooien en daardoor is het lastiger voor hen om zich te ontwikkelen richting de wereldtop. Met een onafhankelijke academie willen wij deze talenten juist kansen bieden die ze in eerste instantie niet zouden krijgen”, zegt Corné Dubelaar, esports business developer bij Triple.

“Gaming zit diep gevestigd in het DNA van Triple en het is daarom en logische stap om ons te richten op de snelgroeiende markt van esports. Daarnaast is er vanuit Triple een eigen software tooling in ontwikkeling om de gameplay van de Team Gullit talenten op strategisch- en tactisch niveau te analyseren.”, aldus Schalk Stalman, CEO van Triple.

Team Gullit wordt momenteel gevormd door drie jonge talenten Floris Jorna (18), Julian van den Berg (17) en Dani Visser (16) die ondersteund worden door een supporting staff. Floris en Dani hebben zich allebei gekwalificeerd voor de voorrondes van FIFA eWorld Cup in januari en behoren daarbij tot de 64 beste spelers van de wereld.