Industry Wire

Geplaatst door Ex Machina Group

Met trots kondigt Ex Machina Group de introductie van Ignition Studio aan

Met trots kondigt Ex Machina Group de introductie van Ignition Studio aan: het eerste interactieve live video platform ter wereld dat volledig is ingericht op toepassingen voor interne communicatie en zakelijke leeroplossingen.

Organisaties investeren grote bedragen in digitale hulpmiddelen en trainingsprogramma’s die hen door digitale transformaties heen moeten helpen, en die worden ingezet in de strijd om aandacht van de werknemer. De overgrote meerderheid is echter ontevreden over de huidig beschikbare technologie en de acceptatiegraad is laag. Met Ignition Studio bieden wij een oplossing aan waarmee bedrijven op een entertainende en onderhoudende manier met hun interne teams kunnen communiceren. Het platform is daarbij ook nog eens zeer vriendelijk in gebruik en eenvoudig in de operatie. Voorlopige resultaten laten een participatie ratio zien die maar liefst 4x hoger ligt dan vergelijkbare traditionele trainingsprogramma’s op vrijwillige basis, met een bereik van meer dan 50% van het gehele personeel.

“Grote bedrijven moeten zich focussen op het gebruik van attractieve digitale media bij interne communicatie en trainingen; dit is namelijk wat het personeel en de zakelijke partners tegenwoordig van ze verwachten,” aldus Jeroen Doucet, Chief Strategy Officer van Ex Machina. “Gebruikmakend van onze jarenlange ervaring op het gebied van interactieve live video producties voor de televisie en games industrie, hebben wij een platform ontwikkeld voor bedrijven om op een effectievere manier personeel en partners te bereiken en hun betrokkenheid te vergroten. Het is een krachtig hulpmiddel voor digitale transformatie, doorlopende leerprogramma’s en personeel engagement in het algemeen.”

Ignition Studio is een innovatieve oplossing waarmee de aandacht van de werknemer gegrepen en vastgehouden kan worden in een wereld die wordt overspoelt met concurrerende digitale prikkels. Het haakt in op een reeks gemeenschappelijke uitdagingen waar grote bedrijven mee te kampen hebben in het opzetten van een  onderhoudend training curriculum en het optuigen van grootschalige live en interactieve communicatie sessies voor gebruikers over de hele wereld en met directe terugkoppeling van statistieken en sessie-relevante data.

Het Ignition Studio platform biedt middels 24 geavanceerde interactie-features de mogelijkheid tot het opzetten van een breed scala aan mobile-centric formats waarmee interne competities en onderzoekstrajecten kunnen worden opgezet. Werknemers kunnen worden gemotiveerd door middel van beloningen en informatie kan hapklaar worden afgeleverd. De low-latency streaming capaciteiten van Ignition Studio verzekeren een volledig synchrone visuele, auditieve en interactieve ervaring voor vele duizenden gelijktijdige gebruikers, inclusief directe terugkoppeling van statistieken.

Ignition Studio is een eenvoudig te gebruiken platform dat van grote toegevoegde waarde is voor digitale transformatie initiatieven. Naast ‘employee engagement’ legt het platform een goede basis voor merkversterking, biedt het mogelijkheden om ‘employer branding’ te verbeteren en kan het als katalysator dienen voor interne bedrijfsevenementen.

Met een solide basis van vele jaren ervaring in het ontwikkelen van live interactieve video platformen voor de entertainment industrie, is Ignition Studio – reeds aanbevolen door een bedrijf uit de Fortune 500 – met ingang van vandaag beschikbaar.

Voor meer informatie, ga naar: ignitionstudio.live.

Ex Machina Group is in 2001 opgericht door Frank van Oirschot en Jeroen Elfferich. Tegenwoordig bestaat de organisatie uit 60 medewerkers verdeeld over 3 vestigingen: Rotterdam, Montréal en het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht