Geplaatst door Intershop Communications

Trouw Nutrition, de wereldleider in diervoeding, digitaliseert de handel op grote schaal

– Van besteltool tot een klantvriendelijke wereldwijde digitale verkoopoplossing.
– Naadloos geïntegreerd aanbod, bestaande uit klantenportaal, websites & services
– Verlaging van de totale kosten van ingekochte diensten, terwijl kwaliteit, efficiëntie en service worden verbeterd.

Amsterdam, 24 september, 2020 – Trouw Nutrition, wereldleider in diervoeding, met 8.000 medewerkers en klanten in meer dan 25 landen wereldwijd, heeft besloten om op grote schaal te digitaliseren. Hun aanbod is divers en omvat producten, modellen en diensten, van grondstoffen en getransformeerde producten voor diergezondheid en diervoeding tot modellen en diensten voor de landbouw. Hun klanten zijn net zo divers: van bedrijven die grondstoffen verwerken tot voerproducenten, distributeurs, veredelaars en boeren. De grootste uitdaging van Trouw Nutrition was om te transformeren van een verouderde besteltool met basisfunctionaliteit, naar een moderne klantvriendelijke digitale oplossing die pre-sales, sales en after-sales processen ondersteunt met geavanceerde functionaliteit en een consistente gebruikerservaring.

Naadloze gebruikerservaring en lagere kosten
Mees Spoor, Product Owner eCommerce bij Trouw Nutrition: “We wilden een naadloos aanbod creëren, bestaande uit een digitaal klantenportaal, websites en adviesdiensten. Onze klanten moeten een naadloze gebruikerservaring hebben, hoe verschillend hun behoeften ook zijn. Ook was het onze wens om de kosten van de steeds complexere offertes te verlagen en tegelijkertijd de service, kwaliteit en efficiëntie te verhogen. Daarom voegen we bestaande online kanalen voor meerdere merken, landen en bedrijfsmodellen samen in één platform. De technologische basis hiervoor is het Intershop Commerce Platform.”

Lancering van Minimum Viable Product (MVP)
Markus Klahn, COO bij Intershop: “Trouw Nutrition heeft binnen enkele maanden een Minimum Viable Product gelanceerd. Deze nieuwe commerce-oplossing is volledig geïntegreerd in het bestaande IT-landschap van ERP en middleware. Onze oplossing is flexibel en schaalbaar, dit stelt Trouw Nutrition in staat om zijn verkoop snel over de hele wereld uit te breiden, via geavanceerde online services voor klanten, on-site of co-browsing sales en after-sales aanbiedingen. ”

Alle verkopen kunnen nu internationaal worden georkestreerd. De Intershop-oplossing maakt verschillende talen, landspecifieke belastingtarieven en valuta’s mogelijk, evenals speciale vereisten van respectieve nationale bedrijven en klantsegmenten.

De MVP is live gegaan in Nederland, België, Duitsland, Polen, Tsjechië en Slowakije en Canada. Binnenkort volgen nog meer internationale dochterondernemingen. De volgende stappen zijn onder meer de uitbreiding van cross-selling en up-selling-mogelijkheden, de integratie van CRM en campagnebeheer en de ondersteuning van bestellingen door verkooppersoneel.

Deze future-proof commerce-oplossing is geïmplementeerd door Wundermann Thompson Commerce.

Over Trouw Nutrition
De diervoedingsdivisie van Nutreco is een wereldleider op het gebied van innovatieve voederspecialiteiten, voeradditieven, premixen en nutritionele diensten voor de diervoedingsindustrie. Onze visie is om opnieuw te definiëren hoe dierlijke producten worden verbouwd en om onze klanten te helpen de wereld op een gezonde, veilige en duurzame manier te voeden. Daartoe helpen onze 8.000 werknemers over de hele wereld boeren, thuismengers, voerproducenten, integratoren en distributeurs om een ​​groeiende wereldbevolking te voeden. We leveren unieke, soortspecifieke oplossingen, producten, modellen en diensten om de productiviteit van onze klanten in 148 landen te verhogen en de gezondheid van dieren in alle levensfasen te ondersteunen. Trouw Nutrition, opgericht in 1931, heeft zijn hoofdkantoor in Nederland, met een netto-omzet van € 3,9 miljard in 2018.

www.trouwnutrition.com

Over Intershop Communications AG
Intershop Communications AG (opgericht in 1992; Prime Standard: ISHA) is een aanbieder van een omnichannel commerceplatform dat draait in de Microsoft Azure-cloud. Intershop biedt het beste handelsplatform voor middelgrote tot grote multinationale fabrikanten, groothandels en bedrijven met complexe bedrijfsstructuren, bedrijfsscenario’s en / of IT-landschappen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 300 klanten op het Intershop Commerce Platform. Klanten zijn onder meer Dover Corporation, Atlas Copco, Rockwool, Vanderlande Industries, Trumpf, HP, BMW, Würth en Xerox. Intershop bedient klanten in Europa, de VS en Azië-Pacific.

www.intershop.com