TSS overtuigd dat innoveren en besparen tegelijk mogelijk is

Total Specific Solutions (TSS), een van de grootste niet-beursgenoteerde softwareondernemingen van Nederland, start een mediacampagne om het onderwerp dat op veel bestuurstafels ligt, ‘kosten besparen’, in een ander daglicht te plaatsen. Juist om concurrentiekracht te behouden, moeten bedrijven meerwaarde creëren. De campagne laat aan de hand van visie en voorbeelden zien dat het allebei kan: innoveren en besparen.
De campagne wordt zowel in print, radio als online gevoerd, ondersteund door social media. Het hart van de campagne zijn concrete praktijkervaringen die zijn te vinden op de website en een white paper over hoe een Chief Information Officer (CIO) zich kan ontwikkelen als initiator en aanjager van innovatie.
De gezondheidszorg, lokale- en centrale overheden en de financiële sectoren worstelen allemaal met de vraag hoe ze meerwaarde kunnen creëren voor hun burgers, patiënten en consumenten zonder dat hun dat substantieel meer gaat kosten of zelfs tegen lagere kosten.
De campagne laat zien dat, door slimme, betere en vernieuwende sectorspecifieke software in te zetten, een weg uit deze worsteling kan worden gevonden. Deze sectoren kunnen daarbij leren van andere sectoren die hun voor zijn gegaan. Voorbeelden zijn er te over. Vliegtuigmaatschappijen hebben het boeken en inchecken gedigitaliseerd wat door consumenten wordt gewaardeerd, terwijl de kosten voor de maatschappijen tegelijkertijd zijn verlaagd. Retailbedrijven bieden steeds meer producten online aan, waardoor bespaard kan worden op bijvoorbeeld de winkelvloer. Slimme sectorspecifieke software is essentieel voor het creëren van ‘meer voor minder’. Sectorspecifiek is daarbij van belang, omdat generieke software niet de mogelijkheid creëert om te innoveren in de kern van organisaties.
“Besparen is steeds vaker het devies op dit moment, waardoor het consumentenperspectief soms uit het oog wordt verloren. Dit is echter juist het moment om op voorsprong te komen. Onze ‘anticipating software’ legt de fundering voor een gestroomlijnde, klantgerichte organisatie. Een organisatie waar kosten worden bespaard, terwijl de klanttevredenheid stijgt. Met name in sectoren als gezondheidszorg, overheid en finance, kunnen we met sectorspecifieke software complexe problemen oplossen, meerwaarde voor klanten creëren en kosten besparen: innoveren en besparen tegelijk dus”, zegt Robin van Poelje, CEO van Total Specific Solutions.
De media uitingen worden allemaal ondersteund door een gedeelte op de website van TSS waar artikelen, best practices en dergelijke zijn te vinden over dit onderwerp, zie www.totalspecificsolutions.nl. De visie op hoe een CIO zich kan ontwikkelen, wordt kracht bijgezet door een whitepaper, geschreven op basis van een ronde tafel discussie die plaatsvond op 24 april jl. De whitepaper is hier te downloaden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.