Geplaatst door Stichting Webshop Keurmerk

Unieke samenwerking tussen Webshop Keurmerk/Trustmark en EMOTA

Stichting Webshop Keurmerk (Webshop Trustmark) is toegetreden tot de Europese koepelorganisatie EMOTA, de Europese e-commerce Association. Naast lidmaatschap bij EMOTA treedt Webshop Keurmerk ook toe tot EMOTA‘s Europese Keurmerk.

Webshop Keurmerk kondigde vorig jaar al aan met het Keurmerk wereldwijd actief te worden. Uniek is dat door deze toetreding samenwerking tot stand komt tussen alle belangrijke brancheorganisaties in Europa en men zich gezamenlijk actief kan bemoeien met Europese wetgeving die van belang is voor consumenten en webshops. Samen behartigen de brancheorganisaties de belangen van meer dan 11.000 winkels en miljoenen Europeanen en zijn zij daarmee de grootste echt onafhankelijke belangenbehartiger van webshops én consumenten in de wereld. Het Nederlandse Keurmerk heeft hierbij, mede vanwege het grootste aantal aangesloten winkels, een leidende rol in de wereld.

Mark Teurlings, voorzitter van de Stichting Webshop Keurmerk; “We zijn actief als brancheorganisatie sinds 2001. Met het oog op de komende ronde van de Europese wetgeving, zijn wij van mening dat de toetreding tot EMOTA een goede manier is om de belangen van onze leden te vertegenwoordigen en hen te informeren over de nieuwe regels en voorschriften. Toetreding tot de Europese keurmerk-regeling past goed in onze strategie om Webshop Keurmerk verder te ontwikkelen in andere Europese landen. We hebben al een sterke aanwezigheid in België met bijna 500 webshops en we groeien sterk in Duitsland en Frankrijk. Andere landen volgen op korte termijn.”

Maurits Bruggink EMOTA secretaris-generaal: “Nederland is een ontwikkelde en belangrijke e-commerce markt en we zijn blij dat de nationale branchevereniging lid is geworden. Webshop Keurmerk is ook veruit het grootste en meest toonaangevende keurmerk in Nederland met circa 4.500 aangesloten winkels. In Europa zijn meer dan 5000 winkels bij Webshop Keurmerk aangesloten. Dit zal een enorme impuls geven aan onze keurmerk regeling, die al meer dan 11.000 winkels in Europa betrekt.”

Vanwege de strenge keuring kunnen de winkels die het Webshop Keurmerk dragen ook per direct kosteloos het Europese keurmerk dragen om het vertrouwen te geven aan de buitenlandse consument. De kosten worden door het Keurmerk gedragen. In tegenstelling tot andere commerciële keurmerk programma’s op de markt, is EMOTA‘s Europese keurmerk onafhankelijk en beheerd door de nationale, non-profit beroepsverenigingen in Europa. Zodoende biedt het een ongeëvenaard niveau van vertrouwen en garantie aan de consument.