Unique uitzendbureau wederom de beste website in de categorie carrière

UNIQUE UITZENDBUREAU WEDEROM DE BESTE WEBSITE IN DE CATEGORIE CARRIÈRE.
Op 14 november is tijdens de feestelijke award show in the harbour club de website van het jaar verkiezing gehouden.
In de categorie carrière is het unique uitzendbureau gelukt om nogmaals deze prachtige prijs in de wacht te slepen,banenmatch en unique uitzendbureau werken al een aantal jaren samen en feliciteren unique met deze knappe prestatie.
Uiteraard zijn wij enorm benieuwd hoe het deze club toch weer gelukt is en vroegen Michael Baars,online marketeer bij unique uitzendbureau wat en waar hun kracht zit.
– Hoe groot is het team achter de unique website?
Ons online team bestaat in totaal uit drie dedicated mensen, één marketing manager Endre Davids en twee online marketeers Gino van Kleef en ik zelf. Daarnaast werken we veel samen met ons online bureau, een usuality bureau, USG IT en andere online marketeers uit onze USG People organisatie.
– Wat voor acties hebben jullie ondernomen om de website van het jaar verkiezing wederom te winnen?
Na de winst van vorig jaar wisten we dat we actie moesten ondernemen om deze titel ook in 2012 te behouden. We zijn dus direct na het winnen van de titel begonnen met een usability onderzoek door en extern bureau. Hieruit bleek dat ondanks dat we een goede website hebben toch nog wel wat onderdelen van de site konden verbeteren. Het afgelopen jaar zijn we hier dan ook druk mee bezig geweest, maar er staat nog meer op de planning dat binnenkort live gaat.
– Wat doen jullie in jou ogen anders dan de andere uitzendbureau's
Op het moment hebben denk ik alle uitzendbureaus wel dezelfde elementen op hun website staan. Het gaat er om hoe gebruiksvriendelijk je site is. Wij vinden onze site net iets ingericht en overzichtelijker. Op Unique.nl kan je makkelijk je weg vinden naar de juiste vacature of content waar je naar op zoek bent. Tot slot, we geven dagelijks aandacht aan wat zowel vandaag (korte termijn) als langere termijn beter moet.
– Kun je iets aangeven over de stijging online solliciteren t.o.v 2011 en wat verwacht je in 2013?
T.o.v. 2011 hebben we meer sollicitaties ontvangen doordat we ons netwerk van partners hebben geoptimaliseerd, waar daar ook de kwaliteit van de match tussen vacature en sollicitant is verbeterd. Daarnaast hebben diverse conversie optimalisaties uiteraard ook resultaat laten zien. De focus voor 2013 ligt op het nog verder beïnvloeden en optimaliseren van de juiste match tussen ons uitgebreide vacature aanbod en werkzoekenden. Kwantiteit gaan we in die zin dus zeker ondergeschikt maken.
– Zullen er aankomende jaren in jullie visie wezenlijke zaken veranderen in het online vinden van een baan?
Natuurlijk gaan we meer te maken krijgen met de impact van social media (anderen je laten helpen in je zoektocht). Hier liggen zeker ook kansen voor ons. Daarnaast verwachten we een nog betere integratie van click en brick te gaan ontstaan, waarbij meerdere digitale kanalen (bv videoconferencing, online consultants, social) geïntegreerd worden. Daarbij zal het digitale zeker aangevuld worden met het persoonlijke en live contact: het draait immers om de match tussen sollicitant en opdrachtgever waarbij persoonlijk advies het verschil kan maken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.