Industry Wire

Geplaatst door Tribal Fusion ( onderdeel van Exponential)

Universal Music wint FireFly campagne van het kwartaal award

PERSBERICHT

Universal Music wint de FireFly campagne van het kwartaal award

Amsterdam, Nederland (23 augustus, 2012) Tribal Fusion, onderdeel van Exponential, organiseerde op 22 augustus voor het eerst de Firefly campagne van het kwartaal uitreiking.

Ieder kwartaal zal een jury, die samengesteld is uit directors van Carat, Mediacom, Mec, Mindshare, Mediacontacts, Digilogue en Zed Digital, een keuze maken welke FireFly campagne de campagne van het kwartaal wordt.

Campagnes worden beoordeeld op creativiteit, engagement, aansluiting bij de doelstellingen, invulling, effectiviteit en originaliteit.

Nomineren geschied via Facebook waar alle nieuwe campagnes worden getoond. De meeste likes zorgen voor een shortlist van genomineerde. De jury beslist uiteindelijk, democratisch, wie er gewonnen heeft.

Voor Q2 was de jury unaniem in haar oordeel: Universal Music, klant van Mediacom, met haar campagne voor de nieuwe CD van Keane.

De campagne, welke op een Cost-per-Engagement basis liep, gaf de consument de mogelijkheid om in de uiting de CD te luisteren en interview met de band te bekijken. Daarnaast werd de mogelijkheid geboden om het album direct aan te schaffen via iTunes, Spotify of BOL.com.

De uiting: http://creative.fireflyvideo.com/creative/FFV94/Toolbar_V3/Keane/v1/index.html

Laurens Bruns, Zed Digital: ´ voor mij was dit de absolute winnaar. Een helder uiting die uitnodigt tot interactie en ook de toevoeging van het interview was zeer origineel.

“Deze campagne kwam tot stand in een goede samenwerking tussen Universal Music, Mediacom en Tribal Fusion. De passie van Universal Music voor dit nieuw album en de technische en creatieve mogelijkheden van FireFly hebben uiteindelijk gezorgd voor een prachtig resultaat. En het is mooi te zien dat dit erkend word door mensen in de industrie” aldus Arno Peperkoorn, Managing Director Tribal Fusion Nederland.

In oktober zal de jury wederom samen komen om de winnaar van Q3 te kiezen.
Arno Peperkoorn: “ “idealiter breiden we de jury nog uit met iemand uit de creatieve industrie. Hun oordeel zou waarde toevoegen aan de award”

Over Tribal Fusion

Tribal Fusion (www.tribalfusion.com) is een wereldwijd, online reclamebedrijf dat de verkoopcijfers van de grootste merken ter wereld aandrijft door ze te helpen om meer te weten te komen over hun online publiek, dit publiek ook beter te bereiken en meer effectieve engagement te bewerkstelligen.
Wij combineren ons eersterangs publicatie netwerk, geavanceerde online reclame technologie en geïntegreerde publieksdata op één podium om inzichten in het publiek, targeting en creatieve oplossingen te leveren die de manier waarop een merk met haar potentiële klanten communiceert transformeert.
Tribal Fusion bereikt maandelijks bijna 500 miljoen unieke gebruikers, werd opgericht in 2001 en is onderdeel van online bedrijven groep, Exponential Group – een technologisch werkzaam, media services bedrijf met haar hoofdkantoor in Emeryville, Californië en werkzaam op 37 locaties over de hele wereld.

Media Contact Europa:
Naomi Hawney
Tribal Fusion
Senior Marketing Manager, EMEA
E: naomi.hawney@tribalfusion-corp.com
T: +44 203 411 7436

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht