VANAD Aloha breidt omni-channel mogelijkheden uit met WhatsApp

Capelle aan den IJssel, 28 mei 2015De contact center oplossing VANAD Aloha, ontwikkeld door VANAD Group, integreert nu feilloos met de bekende chatapp WhatsApp. VANAD Aloha reageert hiermee op de groeiende behoefte aan ‘customer experience’ via verschillende kanalen.

Consumenten verwachten tegenwoordig uitstekende service via het voor hun meest gemakkelijke kanaal. Met de integratie van WhatsApp reageert VANAD Aloha op deze behoefte. De chatapp is in Nederland mateloos populair en telt inmiddels ruim 9,5 miljoen actieve gebruikers.

VANAD Aloha, geboren en ontwikkeld in de cloud, beschikt al over een geïntegreerde chat oplossing die klantcontact via de website van het desbetreffende bedrijf mogelijk maakt. Tot op heden bleek het voor contact center oplossingen een lastige opgave om WhatsApp te integreren, niet voor VANAD Aloha.

In de meeste contact centers zijn conversaties via WhatsApp zijn gebonden aan een fysieke telefoon, wat resulteert in weinig controle. Ook ontbreken dan transparante real-time overzichten en rapportages. Dankzij VANAD Aloha is ook contact via WhatsApp meetbaar geworden en zijn conversaties via de chatapp binnen contact centers nu veel efficiënter.

Doordat WhatsApp is geïntegreerd in de reeds bestaande chat omgeving op de desktop van de agent is het mogelijk om tijds- en plaats-onafhankelijk gesprekken te traceren, te controleren en te bekijken. De nieuwe ontwikkeling is in de wereld van het klantcontact een flinke stap voorwaarts en zorgt voor een nog sterkere positie van VANAD Group in de contact center markt.

Over VANAD Group

De VANAD Group is een snelgroeiend, internationaal opererend familiebedrijf, bestaande uit een aantal innovatieve ondernemingen actief op het snijvlak van informatie en communicatie. De VANAD Group bedrijven bieden tezamen een breed scala aan state-of-the-art (cloud)diensten, producten en advisering op het gebied van healthcare, customer services, ICT, beveiligde (tele)communicatie en documentmanagement. De VANAD Group telt zo’n 1.000 medewerkers en heeft vestigingen in Capelle aan den IJssel (VANAD Campus), Londen, Essen, Brussel, New York, Chengdu (China) en Suzhou (China).

Voor meer informatie: www.vanadgroup.com.