Industry Wire

Vandejong gaat aan de slag voor de Branchevereniging Nederland Crowdfunding

Amsterdam, 2 september 2014 – Vandejong heeft van de Branchevereniging Nederland Crowdfunding opdracht gekregen een campagne te ontwikkelen die kennis over het opkomende fenomeen crowdfunding vergroot en onzekerheden wegneemt.

De voorlichtingscampagne start met de Crowdfunding Week. Van 22 t/m 26 september worden ondernemers, investeerders en intermediairs meegenomen in de (on)mogelijkheden en ontwikkelingen van crowdfunding. Na de week gaat de campagne een jaar door om crowdfunding onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Vandejong ontwikkelt hiervoor de website en verschillende on- en offline middelen.

Bedrijven kunnen crowdfunding gebruiken om een grote groep van kleine investeerders aan te spreken en zo financiering op te halen. De investeerders krijgen in ruil voor hun inleg bijvoorbeeld rente op de lening, aandelen of een product. Deze vorm van bedrijfsfinanciering groeit de laatste jaren explosief en verandert van innovatief experiment langzaam in veelgebruikte financieringsvorm. Afgelopen jaar hebben Nederlandse bedrijven 28 miljoen euro opgehaald met crowdfunding, een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Branchevereniging “Nederland Crowdfunding” wil ervoor zorgen dat crowdfunding duurzaam kan groeien en professionaliseert, dit is de gezamenlijke wens van crowdfunding partijen en het Ministerie van Economische Zaken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht